
Dostawa i zwrot towaru
W tej części będziemy omawiać tematy dotyczące dostawy i zwrotu towarów zakupionych w sklepie internetowym oraz poza lokalem przedsiębiorcy.
Powiemy między innymi o wydłużonym czasie – do 14 dni - na odstąpienie od umowy zawartej na odległość przez konsumenta (np. przez Internet, telefon, e-mail) lub poza lokalem przedsiębiorcy (np. od akwizytora, na pokazie).
Opiszemy również dokładnie korzyści jakie uzyska konsument, gdy sprzedawca nie poinformuje go o prawie odstąpienia od umowy, czyli o wydłużonym czasie do 12 miesięcy oraz o kosztach dostawy, czyli kto i kiedy je ponosi. Omówimy również krok po kroku formularz odstąpienia od umowy, który od 25 grudnia 2014 r., będzie jednolity dla wszystkich e-sprzedawców.
Zajmiemy się również kwestią już dziś budzącą wątpliwości, a mianowicie zmniejszeniem wartości towaru przez konsumenta, który odstępuje od umowy w terminie 14 dni od dnia dostawy towaru i wiążącym się z tym uprawnieniem Sprzedawcy do potrącenia „stosownej” kwoty za zmniejszenie wartości towaru z ceny jaką zapłacił konsument za zakupiony towar.
-
Dostawa
W tym miejscu dowiesz się, kto jest odpowiedzialny za towar podczas transportu, kiedy należy wydać towar kupującemu oraz co to jest, zgodnie z ustawą, miejsce spełnienia świadczenia -
Odstąpienie od umowy
Do kiedy oraz w jakiej formie Kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość. O czym musi zostać poinformowany przez Sprzedawcę na tą okoliczność. -
Wyjątki z odstąpienia od umowy
Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy sprzedaży lub jakie muszą zajść okoliczności kiedy konsument utraci takie uprawnienie? Zobacz co musisz zrobić, aby móc skorzystać z wyjątków ustawowych.