DLA PRZEDSIĘBIORCÓW I KONSUMENTÓW - mówimy jak jest w praktyce

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Regulamin Polityka Bezpieczeństwa Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Rzetelny Konkurs

Dostawa i zwrot towaru

W tej części będziemy omawiać tematy dotyczące dostawy i zwrotu towarów zakupionych w sklepie internetowym oraz poza lokalem przedsiębiorcy.

Powiemy między innymi o wydłużonym czasie – do 14 dni - na odstąpienie od umowy zawartej na odległość przez konsumenta (np. przez Internet, telefon, e-mail) lub poza lokalem przedsiębiorcy (np. od akwizytora, na pokazie).

Opiszemy również dokładnie korzyści jakie uzyska konsument, gdy sprzedawca nie poinformuje go o prawie odstąpienia od umowy, czyli o wydłużonym czasie do 12 miesięcy oraz o kosztach dostawy, czyli kto i kiedy je ponosi. Omówimy również krok po kroku formularz odstąpienia od umowy, który od 25 grudnia 2014 r., będzie jednolity dla wszystkich e-sprzedawców.

Zajmiemy się również kwestią już dziś budzącą wątpliwości, a mianowicie zmniejszeniem wartości towaru przez konsumenta, który odstępuje od umowy w terminie 14 dni od dnia dostawy towaru i wiążącym się z tym uprawnieniem Sprzedawcy do potrącenia „stosownej” kwoty za zmniejszenie wartości towaru z ceny jaką zapłacił konsument za zakupiony towar.

  • Dostawa

    W tym miejscu dowiesz się, kto jest odpowiedzialny za towar podczas transportu, kiedy należy wydać towar kupującemu oraz co to jest, zgodnie z ustawą, miejsce spełnienia świadczenia
  • Odstąpienie od umowy

    Do kiedy oraz w jakiej formie Kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość. O czym musi zostać poinformowany przez Sprzedawcę na tą okoliczność.
  • Wyjątki z odstąpienia od umowy

    Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy sprzedaży lub jakie muszą zajść okoliczności kiedy konsument utraci takie uprawnienie? Zobacz co musisz zrobić, aby móc skorzystać z wyjątków ustawowych.