Biletu na koncert łatwo nie zwrócisz

Biletu na koncert łatwo nie zwrócisz
  • Michał Górecki
  • /
  • 18 luty 2019

Konsumenci, przyzwyczajeni do możliwości zmiany pochopnie podjętej decyzji, mogą z niezadowoleniem przyjąć odmowę organizatora imprezy, od którego domagają się odzyskania pieniędzy za bilet wstępu, którego nie mogą wykorzystać.

Warto pamiętać o tym, że bilety na wydarzenia kulturalne nie podlegają tym samym przepisom, co towary takie jak: koszula, buty czy książki.

Konsument zgodnie z artykułem 27 ustawy o prawach konsumenta, ma możliwość odstąpienia od zawartej umowy, bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Prawo to przysługuje jednak tylko osobom dokonującym zakupów poza siedzibą przedsiębiorcy. Klienci, którzy nabyli rzecz w sklepie stacjonarnym nie mogą wymagać od sprzedawcy, by ten przyjął zwrot niewadliwego towaru.

Sprawdź także:

Jak informuje Urząd Ochrony Konsumentów w polskim prawie nie ma przepisu, który zobowiązywałby przedsiębiorcę do takiego działania tylko dlatego, że kupujący się rozmyślił.

Czy można oddać bilet na koncert?

Niestety, żadna z powyższych regulacji nie dotyczy biletów wstępu na imprezy muzyczne czy spektakle teatralne.

Część instytucji, zajmujących się sprzedażą wejściówek, wprowadza możliwość odzyskania pieniędzy w określonym czasie przed terminem imprezy. Jeżeli już taka ewentualność istnieje, będzie dotyczyć wyłącznie biletów w tradycyjnej, papierowej formie.

Artykuł 38 ustawy o prawach konsumenta to katalog wyłączeń od prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość. Punkt 12 powołanego przepisu mówi o: świadczeniu usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, o ile w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.

Sprawdź także:

Z przytoczonego przepisu wynika, że bileterie nie mają obowiązku przyjmowania zwrotów sprzedanych biletów. Odzyskanie pieniędzy będzie możliwe tylko, jeśli wydarzenie zostanie odwołane lub przełożone przez organizatora na inny termin, o ile taką możliwość przewiduje regulamin zaakceptowany przez internautę przed zakończeniem transakcji.  

 

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze