Wyjątki z odstąpienia od umowy

Ustawa o prawach konsumenta przewiduje prawo zwrotu towaru. Od tej reguły są jednak wyjątki. Kiedy konsument nie może odstąpić od umowy sprzedaży? Jakie muszą zajść okoliczności, aby konsument utracił takie uprawnienie? Sprawdź, co trzeba zrobić, aby móc skorzystać z wyjątków ustawowych.

Wyjątki z odstąpienia od umowy

Od każdej umowy zawartej poza lokalem firmy albo przez internet klient może odstąpić w ciągu 14 dni albo od daty zawarcia umowy albo od dnia odebrania towaru. Przykładem tego typu umów są zawierane z przedstawicielem firmy umowy w domu lub w pracy albo zakupy w sklepie internetowym lub za pośrednictwem telefonu lub e-maila.

Ustaw przewiduje jednak 13 wyjątków, kiedy klient nie ma prawa odstąpić od umowy lub jeżeli zajdą odpowiednie okoliczności traci uprawnienie zwrotu.

Zapoznaj się z pełną listą wyjątków odstąpienia od umów:

  1. Wyjątek odstąpienia — usługa wykonana w całości
  2. Wyjątek odstąpienia — towary lub usługi o zmiennych cenach
  3. Wyjątek odstąpienia — towary na indywidualne zamówienie
  4. Wyjątek odstąpienia — towary z krótki terminem ważności
  5. Wyjątek odstąpienia — towary zapieczętowane wrażliwe
  6. Wyjątek odstąpienia — rzeczy nierozłącznie połączone z innymi
  7. Wyjątek odstąpienia — szczególne rodzaje alkoholi
  8. Wyjątek odstąpienia — pilne naprawy lub konserwacja
  9. Wyjątek odstąpienia — programy komputerowe i nagrania
  10. Wyjątek odstąpienia — gazety i czasopisma
  11. Wyjątek odstąpienia — umowy zawarte w drodze aukcji
  12. Wyjątek odstąpienia — umowy z rezerwacją rzeczy lub usług
  13. Wyjątek odstąpienia — treści cyfrowe

W przypadku wyjątku 5 oraz 9 jest mowa o okolicznościach tj. w przypadku naruszenia zabezpieczenia towaru klient traci prawo zwrotu.

Warto zapoznać się ze szczegółami kiedy nie mamy prawa zwrotu.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: zwrot towaru

UWAGA KONKURS

Konkurs - Kampania Bezpieczne zakupy w internecie
REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze