Żywność pełna chemii? Sprawdź, jak zareklamować jedzenie bez wychodzenia z domu

Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności

spór online
  • Tomasz Wolf
  • /

Polska Federacja Producentów Żywności zorganizowała i uruchomiła Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności. Jest to oddolna inicjatywa przedsiębiorców, wspierana i koordynowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To przejaw odpowiedzialności społecznej producentów, którzy chcieliby, aby konsumenci mieli dużo łatwiejszą drogę do rozwiązywania sporów powstających w sytuacji, gdy zakupiony produkt czasami nie spełnia ich oczekiwań i mają co do tego określone uwagi w stosunku do producenta.

Jako Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności chcemy pomagać konsumentom w takich sytuacjach, kiedy nie może dojść do bezpośredniego rozwiązania pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, kiedy nie dochodzi do ugody lub zadośćuczynienia. Wtedy właśnie wkraczamy do akcji i możemy pomóc obu stronom w dojściu do polubownego rozwiązania.

Na co może liczyć konsument? Najważniejsze jest to, że oferujemy dostęp do niezależnych, niepowiązanych z przedsiębiorcami rzetelnych ekspertów, którzy mają rozpatrzyć sprawę i   zaproponować rozwiązanie. Co bardzo ważne dla konsumentów: cała procedura jest dla nich absolutnie bezpłatna i - co jeszcze ważniejsze - można uruchomić ją bez wychodzenia z domu, zgłaszając online swoją sprawę. Zostanie ona rozpatrzona, konsument dostanie prostą decyzję na początku - czy spełnia wszystkie wymogi formalne dla takiej właśnie skargi, a potem, również online, będą się toczyły dalsze działania, łącznie z zaproponowaniem rozwiązań.

Każdemu konsumentowi, który będzie miał jakiekolwiek problemy z dojściem do porozumienia przy reklamacji żywności, polecamy wejście na stronę www.cprsz.pl. Tam każdy konsument znajdzie dobrze opisaną, krok po kroku, procedurę: co powinien zrobić, co powinien wypełnić, co powinien wysłać, aby uruchomić polubowne rozwiązanie sprawy. Wszystko będzie działo się online, bez wychodzenia z domu.

>>>CZYTAJ TEŻ: Jak zareklamować żywność bez wychodzenia z domu?

Komentarze