Rosjanie otwierają pierwszy dyskont w Polsce. Zagrożą sieci ALDI?

W Polsce rosyjska sieć Mere otwiera pierwszy dyskont. To tzw. „twardy dyskont”, w którym sprzedaje się prosto z palet.

Rosjanie otwierają pierwszy dyskont w Polsce. Zagrożą sieci ALDI?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 21 maj 2019

Pod koniec lipca 2018 roku pojawiły się pierwsze informacje o tym, że rosyjski detalista Svetofor (należący do Torgservis) chce wejść na rynek Europy Środkowej, w tym do Polski, z marką Mere. Sieć planuje otworzyć 105 sklepów. W Polsce pierwszy sklep zostanie otwarty 1 lipca br. w Częstochowie.

Sieć, którą założono w 2009 roku ma około 800 sklepów w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i w Chinach.

W tym roku pierwszy sklep sieć uruchomiła w Niemczech. Zainteresowanie było tak duże, że niecały tydzień po otwarciu sklep trzeba było zamknąć, bo cała linia zapasów została wyprzedana.

Sprawdź także: Masz pieniądze na koncie? Sprawdź kiedy bank może je przejąć

Zakupy tańsze o 30%

Według informacji ze strony internetowej Mere, oczekiwania Svetofora wobec ewentualnych dostawców są bardzo wymagające: cena towaru z uwzględnieniem kosztu dostawy do sklepu powinna być 20-30% niższa niż w konkurencyjnych sklepach. Spółka sugerowała, że można to osiągnąć przez redukcję kosztów opakowania. - Nie potrzebujemy kolorowych rzucających się w oczy opakowań. Wobec powszechnie znanych marek z renomą ta różnica powinna wynosić 50% - informuje spółka.

To wszystko pokazuje, że ceny w dyskoncie mają być dla klientów wyjątkowo atrakcyjne. W dyskoncie nie będzie produktów luksusowych, a także tych, które szybko się psują. Sklepy będą miały powierzchnię оd 800 do 1 200 mkw.

Sprawdź także: DotPay, Przelewy24 na celowniku przestępców

Dyskont Mere w Polsce

Mere to kolejny z zagranicznych dyskontów oferujących tanie produkty, który wszedł na polski rynek w ostatnim czasie. W czerwcu 2018 r. swój pierwszy w Polsce sklep otworzyła w Dąbrowie Górniczej niemiecka sieć TEDi.

Pod względem modelu biznesowego Mere najbliżej do niemieckiej sieci Aldi.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze