Gigantyczne przewinienie Google. Unia Europejska chce prawie 1,7 mld dolarów

Google z kolejną karą. Tym razem musi zapłacić niemal 1,7 mld dolarów. Za co konkretnie Unia Europejska nałożyła tak wysoką karę?

Gigantyczne przewinienie Google. Unia Europejska chce prawie 1,7 mld dolarów
  • Michał Górecki
  • /
  • 25 marca 2019

Unia Europejska nakłada na Google karę za naruszenie przepisów antymonopolowych. Chodzi o usługę AdSense. Google ma zapłacić 1,69 mld dolarów, czyli 1,5 mld euro.

Sprawdź także:

Niedziele handlowe 2019. Zobaczy, kiedy zrobisz zakupy

Kredyt hipoteczny. Musisz to wiedzieć

Rękojmia, a gwarancja. Różnice

Kara dla Google

Kara dla Google to efekt zmuszania klientów platformy AdSense, aby ci nie przyjmowali reklam np. od konkurencyjnych wyszukiwarek. Takie restrykcje Google stosowało od 2006 roku. Po kilku latach gigant zgodził się na inne wyszukiwarki, ale Google wciąż było preferowane. Unia Europejska zajęła się sprawą  w 2016 r. Wtedy Google nie prowadził już takich monopolistycznych działań.

Warto przypomnieć, że AdSense nie był nigdy głównym źródłem dochodów Google.

Google wcześniej już dwa razy był karany przez Unię Europejską. Firma musiała zapłacić grzywnę w wysokości 4,3 miliarda euro (4,88 miliarda dolarów) za sposób dystrybucji systemu Android, który – zdaniem Komisji Europejskiej – naruszał antymonopolowe przepisy. Choć sam system jest darmowy, to dostarczany jest producentom sprzętu w „pakiecie” z aplikacjami Google.

Czytaj także:

Nowy cennik Poczty Polskiej. Ile zapłacimy za list?

Strajk nauczycieli. Czy będzie w twoim mieście?

Antymonopolowa polityka wobec Google

Przez trzy lata UE łącznie nałożyła na amerykańskiego giganta kary na kwotę 8,2 miliarda euro (9,31 miliarda dolarów).

Ale to nie wszystko. Francuzi ukarali Google grzywną w wysokości 57 milionów dolarów. Chodzi o niedostateczne dostosowanie się do przepisów RODO.

Google twierdzi, że będzie się odwoływać od kar.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze