Dwudziestolatki chodzą rzadziej do fryzjera niż ich mamy i babcie

Prawie 95 % Polek korzysta z usług fryzjerskich, z czego ponad dwie trzecie odwiedza tylko w specjalistycznych salonach – podaje najnowszy raport „Klientki salonów fryzjerskich” przygotowany na zlecenie Polwell i JBS Goldwell. To oznacza, że rynek fryzjerski w Polsce jest bardzo dojrzały, ale nadal perspektywiczny dla rozwoju. Coraz więcej kobiet decyduje się na zakup profesjonalnych kosmetyków do włosów.

Dwudziestolatki chodzą rzadziej do fryzjera niż ich mamy i babcie
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 24 czerwca 2019

Kto najczęściej odwiedza salony fryzjerskie?

Jak wynika z przytoczonego raportu statystyczna dwudziestoparolatka pojawia się w salonie fryzjerskim raz na dwa, trzy miesiące. Ich mamy w wieku 41-55 lat decydują się na skorzystanie z takiej usługi zdecydowanie częściej, bo raz w miesiącu. Bardzo podobnie wygląda częstotliwość wizyt u kobiet w wieku 66+.

Jak często zmieniamy fryzjera?

Jak się okazuje, rynek ten charakteryzuje się wysokim współczynnikiem wiernych i stałych klientek. Jedynie 20% pań w ciągu ostatnich miesięcy zmieniła swojego fryzjera, a jedynie 10% badanych rozważała taką zmianę. W branży usługowej to jeden z najlepszych wyników. Tym bardziej, że według różnych badań, Polacy, jeśli tylko mają taką możliwość, chętnie zmieniają usługodawców. Można zatem przypuszczać, że statystyczna Polska jest zadowolona z poziomu usług fryzjerskich, a to buduje długotrwałe zaufanie.

Czytaj także:

Jak zareklamować usługę fryzjerską?

Klienci sklepów internetowych coraz częściej oddają produkty

"Zwrotów nie przyjmujemy". Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?

Najpopularniejsze usługi fryzjerskie w Polsce

Panie odwiedzające salony fryzjerskie najczęściej decydują się na strzyżenie. Z tej usługi skorzystało 68% badanych. 40% poprosiło o koloryzację. Podobny wynik (39%) dotyczy modelowania i upinania włosów. Około 33% pań korzysta z pielęgnacyjnego odświeżania koloru włosów, m.in. z pomocą profesjonalnych odżywek.

Ponad połowa Polek regularnie decyduje się na farbowanie włosów, ale zaledwie 33% podejmuje się koloryzacji w salonie fryzjerskim.

Coraz częściej sięgamy po profesjonalne kosmetyki

Z rozpoznawalnością profesjonalnych kosmetyków wśród Polek nie jest źle. Co więcej systematycznie się ona poprawia. O ich istnieniu wie ponad 2/3 naszych rodaczek. Podobny, choć nieco niższy odsetek potwierdza ich kupowanie. Miesięcznie, statystyczna Polka jest gotowa wydać niecałe 80 zł. Średnia wartość jednorazowych zakupów nie przekracza jednak 50 zł. Najczęściej, wybierając konkretny produkt, radzimy się fryzjerów (ponad 60%), dużo rzadziej szukamy informacji na ich temat w internecie lub radzimy się koleżanek. Może wynikać to z faktu, że najczęstszym miejscem zakupu profesjonalnych kosmetyków są salony fryzjerskie.

 

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: konsument
REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze