Zakres żądania do poprzednich sprzedawców

Jak kształtuje się zakres żądania ostatniego sprzedawcy w stosunku do poprzednich sprzedawców w łańcuchu dostaw? Dowiedz się więcej.

Pracownik w fabryce

Art. 5761 kodeksu cywilnego

...

§ 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, obejmuje zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta, w szczególności związanych z wymianą lub usunięciem wady rzeczy sprzedanej, jej demontażem, transportem i ponownym zamontowaniem, a ponadto kwotę, o którą została obniżona cena rzeczy, oraz utracone korzyści.

 

Ostatniemu sprzedawcy przysługuje roszczenie odszkodowawcze obejmujące nie tylko rzeczywiście poniesioną stratę  z tytułu dochodzonych od niego roszczeń z tytułu rękojmi - takich, jak konieczność obniżenia ceny, koszty transportu, demontażu i ponownego montażu czy wymiany rzeczy na nową - lecz również utracone w wyniku tych działań korzyści.

Roszczenie to przysługuje mu w stosunku do poprzednich sprzedawców.

Odpowiedzialność poprzedniego sprzedawcy zależy zatem od zaspokojenia przez końcowego sprzedawcę roszczeń klienta.Wszystkie podmioty sprzedające towar, który ostatecznie trafia do konsumenta, zobowiązane są zapewnić zgodność towaru z umową

 

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: reklamacje

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze