Bankomat "połknął" pieniądze albo nie wypłacił gotówki? Zobacz, co możesz zrobić

Wypłata pieniędzy z bankomatu to dziś codzienność. Choć transakcje takie zwykle przebiegają bez kłopotu, może się zdarzyć, że maszyna nie wyda pieniędzy albo też „połknie” je z powrotem. Co wtedy zrobić?

Bankomat połknął pieniądze albo nie wypłacił gotówki? Zobacz, co możesz zrobić
  • Iga Gradzka
  • /
  • 26 marzec 2019

Wkładasz kartę do bankomatu, wbijasz pin, deklarujesz kwotę wypłaty i nagle… coś cię rozprasza i zapominasz wyciągnąć pieniędzy z bankomatowej szczeliny. A może po prostu coś w maszynie się zacięło i nie wydała pieniędzy? Oto co musisz zrobić.

Zostawiłem pieniądze w bankomacie

Musisz wiedzieć, że każdy bankomat jest monitorowany w systemie ciągłym. Oznacza to, że można sprawdzić nie tylko tożsamość osoby, która dokonywała transakcji, ale również to, czy konkretna operacja w ogóle miała miejsce. Bankomat ma też system, który zatrzymuje pieniądze, jeśli nie zostaną podjęte w odpowiednim czasie. Średnio jest to 30 sekund. W takiej sytuacji najczęściej bankomat umieszcza je w osobnej kasecie, tak, by łatwiej było powiązać tę transakcję z osobą, która chciała ją wykonać. Przy rozliczaniu bankomatu może się okazać, że będzie w nim nadwyżka. Jeśli takiej nadwyżki nie będzie, może to oznaczać, że pieniądze zostały podjęte przez kogoś innego.

Czytaj też:

Ubezpieczenie biletu lotniczego. Co to jest i kiedy warto?

Co to jest gwarancja rozruchowa?

Przelew na złe konto. Co zrobić w takiej sytuacji?

Reklamacja wypłaty z bankomatu

W przypadku nieudanej wypłaty z bankomatu powinniśmy – najlepiej niezwłocznie – poinformować bank, który jest właścicielem karty. Podajemy szczegółową lokalizację bankomatu, godzinę i kwotę operacji, a także numer karty, której używaliśmy podczas wpłaty. Reklamację będzie rozpatrywał bank, a nie operator bankomatu. Warto bowiem pamiętać, że jedna maszyna może pozwalać na obsługę klientów wielu banków.

Reklamacja może być zgłoszona przez telefon, w formie maila, tradycyjnym listem, a także można zgłosić osobiście reklamację w placówce. Zawsze jednak bank ma maksymalnie 30 dni od otrzymania takiego pisma, na to, by się do niego ustosunkować. Jeśli sprawa jest wyjątkowo skomplikowana, termin może być dłuższy. Tak może się zdarzyć np. podczas nieudanej wypłaty w zagranicznym bankomacie.

Po rozpatrzeniu reklamacji środki zostaną właściwie rozliczone na koncie klienta.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze