Ubezpieczenie biletu lotniczego. Co to jest i ile kosztuje?

Ubezpieczenie biletu lotniczego pozwala ograniczyć straty związane z rezygnacją z podróży. Przyda się w sytuacji, gdy z bardzo dużym wyprzedzeniem kupujemy bilet na lot. Jeśli nie będziemy mogli polecieć, ubezpieczenie pozwala uniknąć straty pieniędzy.

Ubezpieczenie biletu lotniczego. Co to jest i ile kosztuje?
  • Michał Górecki
  • /
  • 26 marca 2019

Co to jest ubezpieczenie biletu lotniczego?

Kupowanie biletu lotniczego z dużym wyprzedzeniem nie jest niczym niezwykłym. Można przy okazji kupić polisę, która ograniczy straty w przypadku rezygnacji z lotu. Nie dotyczy to oczywiście wszystkich sytuacji. Zwrot dopuszczony jest najczęściej w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń albo problemów zdrowotnych, które uniemożliwiają lot. Ubezpieczenie biletu lotniczego najczęściej też zawiera odszkodowanie w przypadku opóźnionego lotu albo zgubionego bagażu.

Czytaj także:

Opóźniony lot. Czy odszkodowanie zawsze się należy?

Czas przylotu, a wysokość odszkodowania

Odszkodowanie za lot. Tego nie wiedziałeś

Przede wszystkim pamiętaj, że zwrot pieniędzy w takim przypadku dotyczy głównie nagłej choroby, wypadku albo też choroby członka rodziny, czy nieszczęśliwego wypadku.

Ile kosztuje ubezpieczenie biletu lotniczego?

Oczywiście cena zależy od firmy ubezpieczeniowej oferującej taki produkt. Można jednak przyjąć, że polisa chroniąca nas przed stratami w związku z tym, że nie polecieliśmy to zwykle ok. 3 proc. wartości biletu.

Warto pamiętać, że jeśli kupimy takie ubezpieczenie to nie zawsze otrzymamy zwrot w pełnej wysokości. Niektóre towarzystwa nakładają ograniczenia, np. do wysokości 1000 euro. Wtedy nawet jeśli bilet kosztował więcej otrzymamy kwotę maksymalną. Warto więc poszukać ubezpieczyciela, który zwraca nawet 100 proc. kosztów.

Rezygnacja z lotu – co obejmuje?

Ubezpieczenie biletu lotniczego daje też możliwość by rozszerzyć ubezpieczenie na inne usługi. Można też mieć opcję odszkodowania za opóźnienie czy odwołanie lotu.

Ubezpieczenie biletu lotniczego – kiedy warto?

Przede wszystkim wtedy, gdy kupujemy bilet ze sporym wyprzedzeniem. Warto też zastanowić się nad takim rozwiązaniem, jeśli nabywamy bilety drogie, zwykle na trasy międzykontynentalne. Zawsze jednak wyraźnie czytaj warunki, których spełnienie gwarantuje wypłatę odszkodowania.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze