Rośnie konkurencja dla FLIXBUSA. Do Polski wchodzi BlaBlaBus

BlaBlaCar, operator pozwalający zabierać pasażerów do samochodu, rusza z nową usługą. Podróżni będą mogli skorzystać również z przejazdów autobusami. Wszystko pod marką BlaBlaBus.  

Rośnie konkurencja dla FLIXBUSA. Do Polski wchodzi BlaBlaBus
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 26 sierpnia 2019

Nowy przewoźnik ma ruszyć w Polsce na przełomie września i października. BlaBlaBus działa jednak już w Europie od kilku miesięcy. Obecnie operuje już na ponad 300 kierunkach, przede wszystkim we Francji i krajach Beneluksu. Do końca roku siatka połączeń ma zwiększyć się do 400.

We Francji BlaBlaCar rozpoczął współpracę z przewoźnikiem Ouibus, którego właścicielem są Koleje Francuskie.  – Podczas strajków linii kolejowych, które miały miejsce we Francji w kwietniu 2018 roku, razem z firmą Ouibus, liderem francuskiego rynku przewozów autobusowych, wpadliśmy na pomysł zaoferowania podróżującym bardziej rozbudowanej oferty transportu. Sytuacja pokazała, że nasi pasażerowie zadowoleni byli z rozszerzonej oferty na naszej platformie i dostępu do biletów autobusowych – mieli większy wybór. To pomogło podjąć decyzję o połączeniu z Ouibus, którą właśnie finalizujemy. Proces ten oznacza także otwarcie się naszej platformy na współpracę z innymi przewoźnikami autobusowymi w całej Europie, w tym w Polsce — wyjaśnia Joanna Krobicka, dyrektor ds. komunikacji w BlaBlaCar.

Jak zostać kierowcą autobusu? Sprawdzamy, ile zarabia kierowca autobusuJak zostać kierowcą autobusu? Sprawdzamy, ile zarabia kierowca autobusu Mikołaj Frączak

BlaBla stworzyło serwis, który podróże autobusem. Chodzi o to, by pojazdy te nie jechały w drogę z pustymi miejscami.  BlaBla rzuca rękawicę Flixbusowi. Tylko w Niemczech do Flixbusa należy 95% rynku. Przewoźnik podniósł ceny biletów o 20% względem poziomu z 2015 roku. BlaBla chce wygrać tym, że będzie oferować różne rodzaje i środki transportu. 

Firma chce wejść również z tą usługą na rynek polski. BlaBlaBus poszukuje właśnie dyrektora ds. przewozów autobusowych i dostaw na Polskę. Zadaniem nowego pracownika będzie rozkręcenie działalności autobusowej w naszym kraju. – Przy budowie sieci chcemy współpracować z obecnymi już na polskim rynku przewoźnikami autobusowymi. Liczymy, że będziemy mogli skorzystać z ich zasobów: nie tylko floty autobusowej, ale także ich doświadczenia w prowadzeniu działalności przewozowej.

W zamian chcemy pomóc skalować ich biznes. Zaprosiliśmy już do rozmów kilku operatorów – mówi Joanna Krobicka.

BlaBlaBus będzie oferować zarówno trasy krajowe, jak i zagraniczne. W naszym kraju pasażerów dla marki BlaBlaBus ma wozić m.in. PKS Polonus.

Jak działa BlaBlaBus?

BlaBlaBus staje się więc kolejnym miejscem, w którym możemy kupić bilety autobusowe. Wystarczy wybrać interesującą nas trasę, a bilet zarezerwować na stronie przewoźnika. Bilet przesyłany jest na adres mailowy. Bilet zarezerwowany w ten sposób może być wymieniony albo anulowany. Warto jednak wiedzieć, że wymiana biletu możliwa będzie tylko wtedy, gdy przystanek odjazdu i przyjazdu będzie taki sam. Jeśli opłata za nową rezerwację będzie wyższa niż na początku, pasażer będzie musiał dopłacić różnicę. Jeśli znajdziemy niższą cenę za przejazd, firma odda różnicę w formie bonu zakupowego. Gdy zdecydujemy się anulować bilet, otrzymamy zwrot w formie bonu.

Wracają PKS-y. Będzie mniej trudności z dojazdami?Wracają PKS-y. Będzie mniej trudności z dojazdami? Martyna Kowalska

Flixbus i carpooling

Flixbus, który przez wielu obserwatorów rynku jest największą konkurencją dla BlaBla, nie chce pozostać w tyle. Wedle zapowiedzi Flixbusa, już w 2020 roku ruszy ze swoją marką FlixCar. Będzie to usługa carpoolingu znana już z BlaBlaCar (carpoling - dostosowanie samochodu osobowego do transportu zbiorowego, co pozwala na dzielenie się kosztami za wspólny przejazd).

– Dzięki strategicznej współpracy z TCV i Permirą, które mają ogromne doświadczenie w inwestowaniu w światowe firmy technologiczne, będziemy w stanie przyspieszyć nasz rozwój, oferując możliwość podróżowania jeszcze większej liczbie osób na całym świecie za pośrednictwem usług FlixBus, FlixTrain i niedługo FlixCar, równocześnie umacniając naszą pozycję na istniejących rynkach – mówi Jochen Engert, dyrektor zarządzający i założyciel FlixMobility.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: konsument
REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze