DLA PRZEDSIĘBIORCÓW I KONSUMENTÓW - mówimy jak jest w praktyce

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Regulamin Polityka Bezpieczeństwa Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Rzetelny Konkurs

Treść cyfrowa

Art. 2. Określenia użyte w ustawie oznaczają:

5) treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;

Ustawa o prawach konsumenta wprowadza nową kategorię "towaru" jakim jest treść cyfrowa. Do tej pory przepisy prawa odnosiły się jedynie do fizycznych przedmiotów dostarczanych do konsumenta oraz do świadczenia usług. Treści cyfrowe w dzisiejszych czasach są nierozłącznym i znaczącym elementem codziennych zakupów jakie dokonują konsumenci. Ze względu na swoją specyfikę w kontekście przede wszystkim ogólnych przepisów w zakresie zwrotu takiego towaru nowe przepisy ułatwią sprzedaż tego typu produktów.

Tresci cyfrowe są to dane na podstawie których, za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu, można po przetwożeniu uzyskać informację.

Przykładem mogą być wszelkie informacje zawarte w formie plików elektronicznych, a więc takie jak książki elektorniczne (e-booki), programy komputerowe, aplikacje na urządzenia mobilne, pliki z muzyką, filmami oraz zdjęcia. Generalnie każdy towar, który nie istnieje fizycznie, a istnieje w formie zapisu cyfrowego.

Ten specyficzny charakter towaru jest również uwzględniony w szczególny sposób w przepisach, zwłaszcza w kontekście uprawnienia konsumenta do odstąpienia od umowy. Ważną kwestią są obowiązki informacyjne jakie musi spełnić przedsiębiorca oferujący tego typu towary oraz zgody jakie powinien wyrazić konsument, ponieważ nieodpowiednie spełnienie wymogów ustawy może skutkować uprawnieniem konsumenta do odstąpienia od umowy, co w rezultacie spowoduje dostarczenie treści cyfrowej do konsumenta ze zwrotem płatności jakiej dokonał przy zakupie.

Jeżeli ar­ty­kuł przydał Ci się, udostępnij go in­nym. Pomóż nam dzielić się wiedzą. Dzięki po­niż­szym przy­ci­skom zaj­mie ci to chwilę.


Podziel się na Facebook Podziel się na Twitter Podziel się na LinkedIn