Jak stworzyć stronę sprzedażową – 5 wskazówek

Witryna, która będzie skutecznie sprzedawać, musi być dopracowana, przemyślana i zawierać ważne elementy, które powodują, że przekaz dotrze do internauty i zachęci go do złożenia zamówienia. Taka strona wymaga ciągłej optymalizacji, testów, analiz i porównań, aby stale była ulepszana i osiągała coraz lepsze wyniki. Jak stworzyć witrynę sprzedażową, który przynosi oczekiwane rezultaty?

Jak stworzyć stronę sprzedażową – 5 wskazówek
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 8 lipca 2022

Strona sprzedażowa – 5 kroków do sukcesu

Internauci są otoczeni treściami sprzedażowymi, trafiają na przeróżne landing page, a naszym zadaniem jest utworzenie takiej strony, która spowoduje, że przeglądanie kolejnych nie będzie nam już potrzebne. Użytkownik serwisu ma mieć pewność, że nie ma sensu zwlekać, powinien złożyć zamówienie tu i teraz. Tylko jak osiągnąć taki efekt? Poprzez stworzenie zoptymalizowanego, przemyślanego i dopracowanego serwisu.

Content, który przyciąga odbiorcę

W sieci masz kilka sekund, aby zainteresować internautę danym materiałem. Są i takie badania, które mówią, że użytkownik już po mniej niż sekundzie często wie, czy zapozna się z treściami. Co jest w stanie zobaczyć w takim czasie? Nagłówek i zdjęcie. Ważne, aby to były chwytliwe elementy. Internauta musi dzięki nim wiedzieć, że trafił we właściwe miejsce i oferta jest dla niego.

Lead i nagłówki powinny go informować o korzyściach zdecydowania się na dany produkt czy usługę. Zastanów się, czego może oczekiwać zainteresowany ofertą. Możesz sformułować pytanie: Czy chcesz wiedzieć, jak zwiększyliśmy sprzedaż w sklepie o 400 proc.? Taki artykuł zdecydowanie zwróci uwagę pracowników działu marketingu czy prowadzących własne e-commerce. Zatem należy przemyśleć, czego oczekują internauci i odpowiednie informacje zamieścić na stronie tak, aby były widoczne od razu po wejściu na nią.

Stawiaj na konkrety – na marnuj czasu klienta!

Strona sprzedażowa nie jest miejscem na ogólniki. Nie umieszczaj na niej treści na siłę. Przyjmij zasadę maksymalizacji przekazu w minimum treści. Nie oznacza to, że contentu ma być mało – może być go sporo, co jest istotne m.in. ze względu na optymalizację witryny pod wyniki wyszukiwania Google. Nie chodzi o długość tekstu, lecz o wykorzystanie słów kluczowych. Z każdego zdania odbiorca ma się dowiadywać czegoś, co spowoduje, że zainteresuje się on kolejnymi treściami.

Warto kluczowe kwestie wymienić w nagłówkach, obok których znajdą się powiązane tematycznie ikony. Poniżej należy dodać opis – najlepiej opisać, na czym polega dana cecha czy zaleta. Pamiętaj o używaniu języka, który jest zrozumiały dla odbiorcy. Stosowanie fachowego słownictwa nie rozwiąże problemów internauty, tylko będzie generować nowe.

Odpowiedz na wątpliwości zainteresowanego

Jeśli na stronę trafia internauta, który szuka produktu lub usługi, to najczęściej ma on pytania i wątpliwości. Nie wszystko rozumie, nie wie, jak coś działa i nie jest przekonany, co powinien zrobić. Być może zainteresuje go produkt, który zobaczy na stronie sprzedażowej, ale jeśli będzie miał co do niego wątpliwości, które nie zostaną rozwiane, to opuści witrynę i znajdzie taką, na której udzielone mu zostanie wsparcie. Nie można do tego dopuścić!

Warto umieścić odpowiedzi na wszystkie pytania, które mogą przyjść do głowy zainteresowanemu. Tylko jak je ustalić? Na początek samodzielnie analizując, jakie niewiadome mogą się pojawić. Jeśli na stronie jest wyszukiwarka, to warto sprawdzać, czego poszukują internauci. W śledzeniu tego pomoże Google Analytics. Kolejnym sposobem na ustalenie pytań, jest wykorzystanie powiązanych tematycznie grup na Facebooku i weryfikowanie, o co pytają użytkownicy.

Przygotuj atrakcyjne CTA

Wezwania do działania to nieodłączny element stron sprzedażowych, ale nie tylko. Najlepiej, aby w jednej witrynie znajdowało się tylko jedno CTA. Warto testować skuteczność poszczególnych wezwań. Różne badania pokazują, że pozytywny efekt wywołuje zmiana kolejności słów czy też podmiana zaledwie jednego słowa. Oczywiście przyciski CTA powinny być wyróżnione, rzucać się w oczy, ale nie należy też przesadzać. Użycie buttona jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Jeśli chodzi o znajdującą się na nim treść, to często oryginalność nie przyniesie efektów. Warto rozpocząć od standardowych wezwań typu Kup teraz, Zamów teraz czy też Zgłoś się do testowania produktu.

Nie zapominaj o SEO

Strona sprzedażowa może pozyskiwać ruch z różnych źródeł, a jednak najskuteczniejsze są przekierowania z organicznych wyników Google. Z tego powodu witryna powinna być zoptymalizowana pod algorytm tej wyszukiwarki. Warto przygotować listę słów kluczowych, które najlepiej opisują dany produkt lub usługę i są używane przez internautów. Następnie należy umieścić je na stronie – m.in. w nagłówkach, tytule podstrony, nazwach plików graficznych i nie tylko, pamiętając, że priorytetem powinna być skuteczność pod względem sprzedaży. Nie warto dodawać słów kluczowych na siłę!

Na jakim oprogramowaniu postawić stronę sprzedażową? Dobrym rozwiązaniem, dającym spore możliwości jest Drupal CMS. Umożliwi on utworzenie atrakcyjnej witryny i skorzystanie z wielu gotowych pluginów, które warto mieć na stronie. Odezwij się do naszych Drupal Developerów z Drupal Solution i porozmawiajmy o najlepszym dla Ciebie rozwiązaniu!

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!