DLA PRZEDSIĘBIORCÓW I KONSUMENTÓW - mówimy jak jest w praktyce

Inne marki
Rzetelnej Grupy

Rzetelny Regulamin Polityka Bezpieczeństwa Rzetelny Prawnik Rzetelna Umowa Rzetelny Konkurs

Wdrożenie przepisów

Usługa wdrożenia nowych przepisów w sklepie

Od 25 grudnia 2014 r. zacznie obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta. Wprowadzane zmiany regulują obszar sprzedaży konsumenckiej w szczególności prowadzonej na odległość czyli np. za pośrednictwem sklepu internetowego.

Ustawa nakłada na przedsiębiorców wiele nowych wymogów i obowiązków informacyjnych jakie muszą zostać spełnione,
w przypadku zawierania umowy sprzedaży na odległość z konsumentem.

Zakres usługi

Rezultat usługi

Przedmiotem usługi jest pełna koordynacja i wdrożenie nowych przepisów w Państwa sklepie internetowym.

W zakresie usługi jest audyt sklepu internetowego pod kątem nowej ustawy, który jest ukierunkowany na:

  • kanały komunikacji tj. strona internetowa, zamówienia telefoniczne;
  • strony informacyjne;
  • strony produktowe;
  • analizę procesu sprzedaży wraz z komunikacją e-mail jaka jest wysyłana do klientów (e-maile systemowe przesyłane automatycznie).

W praktyce oznacza to analizę stron informacyjnych Państwa sklepu, analizę kart produktowych w określonych kategoriach z uwzględnieniem różnych typów asortymentu, złożenie testowego zamówienia, w celu weryfikacji procesu i komunikacji.

Po przeprowadzonym audycie otrzymują Państwo:

  • informacje co i w jaki sposób należy zmienić z konkretnym wskazaniem stron lub typów stron np. strony produktowe;
  • opracowane treści stron informacyjnych w zakresie niezbędnym do poprawnego spełnienia nowych wymogów prawnych;
  • opracowanie formularzy zgodnych z nowymi przepisami, bazując na dokumentach aktualnie funkcjonujących w Państwa firmie.

W zakresie wybranych kart produktowych z uwzględnieniem kategorii asortymentu, otrzymają Państwo szczegółowe wytyczne jak należy je uzupełnić i zmienić zwłaszcza w zakresie obowiązków informacyjnych tj. główne cechy świadczenia oraz w zakresie wymogu związanego z gwarancją i sposobem jej spełnienia. Dodatkowo otrzymają Państwo techniczne wytyczne jakie nowe elementy są konieczne do wdrożenia w ramach funkcji sklepu w kontekście między innymi trwałego nośnika.

Po wdrożeniu zmian w Państwa sklepie dokonujemy ponownej weryfikacji i sprawdzenia
czy zmiany zostały poprawnie wdrożone.

Ile to kosztuje?

Jeżeli są Państwo zainteresowani realizacją takiej usługi w swoim sklepie zapraszam do kontaktu. Zwrotnie przedstawimy niewiążącą dla Państwa ofertę. Mamy jednak nadzieję, że spotka się ona z Państwa oczekiwaniami.