Zwrot wzajemnych świadczeń

W jakim terminie przedsiębiorca powinien zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności?

Zwrot wzajemnych świadczeń

Art. 32 ustawy o prawach konsumenta

1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

Przepis ten reguluje kiedy oraz w jakiej formie przedsiębiorca powinien zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia towaru.

W poprzednim stanie prawnym nie był określony termin, do kiedy taki zwrot pobranych płatności powinien nastąpić, zatem obecna regulacja jest zdecydowanie lepsza dla konsumentów.

Termin ten wynosi 14 dni od dnia otrzymania przez przedsiębiorcę oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy,

Nałożenie na przedsiębiorcę wyraźnego obowiązku zwrotu kosztów dostarczenia rzeczy konsumentowi ma na celu zapobieżenie nadużyciom popełnianym przez przedsiębiorców, którzy często zastrzegali np. że koszty dostawy towaru nie podlegają zwrotowi.

Zapisy obciążające konsumenta kosztami dostawy wpisane są do rejestru klauzul niedozwolonych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!