Własny sklep internetowy. Czy to dobry pomysł na biznes?

Czy sklep internetowy to dobry pomysł na biznes? Poznaj kilka podstawowych wskazówek, które pomogą ci odpowiedzieć na to pytanie.

Własny sklep internetowy. Czy to dobry pomysł na biznes?
  • Michał Górecki
  • /
  • 01 marzec 2019

Coraz więcej osób otwiera własny sklep internetowy, upatrując w tym dobrego pomysłu na biznes. Przemawia za tym przede wszystkim niski koszt początkowy w porównaniu do sklepu stacjonarnego. Na początku prowadzeniem takiego sklepu można zająć się samodzielnie, jako dodatkowe zajęcie, bez konieczności zatrudniania kogokolwiek do pomocy.

Jaki sklep internetowy otworzyć?

Podstawowym i najważniejszym wyborem dla osoby myślącej o otwarciu swojego sklepu internetowego jest wybór branży i oferowanego asortymentu. Musi to być coś, co nie powiela propozycji konkurencji, a wręcz przeciwnie – jest w stanie cię wyróżnić. Masz do wyboru sprzedaż swoich własnych wyrobów, na przykład rękodzieła, sprzedaż towaru z hurtowni albo skorzystanie z modelu dropshipping. Polega on na tym, że handlujesz cudzym towarem, którego sam nie magazynujesz.

Nie zawsze obniżanie cen jest najlepszym wyborem. Czasami lepiej jest dodać do swojej oferty coś wyjątkowego, na przykład fachowe doradztwo, towar sprowadzany z zagranicy, niedostępny jeszcze w Polsce, a niekiedy – indywidualne podejście do klienta.

Czytaj też:

Czym różni się zaliczka od zadatku?

Jak się zabezpieczyć przed złodziejem w sieci? Poznaj 10 skutecznych metod

Jak sprawdzić jakość paliwa domowym sposobem?

Przygotuj swój biznesplan. Sprawdź ceny w hurtowniach lub u producentów i policz swoją marżę. Weź pod uwagę dodatkowe koszty wynikające z prowadzenia sklepu internetowego. Dopiero wtedy przemyśl, jaki zysk byłby dla ciebie satysfakcjonujący. Oprócz tego sprawdź, jakie ceny ma konkurencja.

Jak przygotować stronę internetową?

Przygotowanie estetycznej, responsywnej, a do tego wygodnej w nawigacji strony internetowej to pewien koszt. Jeżeli nie masz odpowiednich umiejętności w tym zakresie, zleć to profesjonaliście. Wówczas sklep nie tylko będzie dobrze wyglądał, ale także dobrze będzie się pozycjonował.

Regulamin to podstawa prowadzenia własnego sklepu internetowego. W tym przypadku należy zwrócić się do osoby mającej wiedzę dotyczącą prawnych aspektów korzystania ze strony oraz przetwarzania danych osobowych. Każdy asortyment może wymagać innego rodzaju regulaminu.

Najlepiej wykonać własne zdjęcia produktów oraz ich opisy. Ich skopiowanie od konkurencji negatywnie odbije się na pozycjonowaniu sklepu.

Reklama i marketing sklepu internetowego

Witryna to oczywiście podstawa, ale za bardzo się nie przyda bez dobrego marketingu i reklamy. To właśnie na te działania trzeba poświęcić najwięcej czasu i pieniędzy. Reklama w przypadku sklepów internetowych to przede wszystkim AdWords, a także pozycjonowanie sklepu pod określone frazy. Sklep powinien być także promowany w mediach społecznościowych. Dobry kontakt z klientami i budowanie społeczności pomoże w rozwoju sklepu. Staraj się być jak najbardziej widoczny i trafiać do grupy docelowej, której dedykowane są dane produkty.

Jeżeli sklep zacznie się rozrastać, potrzebne będzie więcej miejsca, chociażby do przechowywania produktów. Wówczas także obsługa klientów stanie się coraz bardziej skomplikowana. Więcej będzie telefonów i wiadomości, a pakowanie zamówień stanie się logistycznym wyzwaniem. Przydać się wówczas może pracownik.

 

Tagi: finanse

Komentarze