Upadło jedno z najstarszych poznańskich biur podróży

Po 28 latach działalności biuro podróży Mediterraneum z Poznania ogłosiło upadłość. Firma poinformowała sama o tym fakcie na swoim facebookowym profilu oraz na stronie internetowej. Osoby, które wykupiły w biurze wycieczkę bądź wczasy powinny skontaktować się z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w celu uzyskania informacji dotyczących możliwości odzyskania swoich pieniędzy.

Upadło jedno z najstarszych poznańskich biur podróży
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 16 lipca 2019

Bankructwo biura podróży – nie wszystko stracone

Z przykrością informujemy, że w związku z utratą płynności finansowej nie mamy możliwości wywiązania się z zawartych z Państwem umów o świadczenie usług turystycznych. Dlatego też zmuszeni zostaliśmy do podjęcia bardzo trudnej dla nas decyzji o ogłoszeniu upadłości po niemalże 30 latach wspólnych wyjazdów – napisała firma Mediterraneum w oświadczeniu przekazanym za pośrednictwem mediów społecznościowych i strony internetowej.
 
Jak informuje w swoim internetowym wydaniu „Głos Wielkopolski” — Obecnie około 160 turystów, którzy skorzystali z oferty biura, przebywa na wakacjach w Hiszpanii i we Francji. Z gwarancji ubezpieczeniowej w pierwszej kolejności opłacone zostaną koszty kontynuacji imprez turystycznych, które w tym momencie odbywają się oraz koszty powrotu do kraju.
W takiej sytuacji osoby, które wykupiły imprezy turystyczne w firmie Mediterraneum, powinny skontaktować się z właściwym Urzędem Marszałkowskim – w tym przypadku z Wielkopolskim. Touroperator zapewnia, że dołoży wszelkich starań, współpracując zarówno ze wspomnianym Urzędem, jak i Towarzystwem Ubezpieczeniowym Signal Iduna, aby klienci odzyskali jak najszybciej wpłacone pieniądze.
 

Bankructwo biura podróży, a gwarancje ubezpieczeniowe

W sprawie głos zabrało już Signal Iduna Polska TU S.A., które wystawiło gwarancję ubezpieczeniową spółce Mediterraneum z Poznania. — Rozpoczęliśmy proces przyjmowania roszczeń z tytułu zawartych umów o świadczenie imprez turystycznych lub powiązanych usług turystycznych, które nie zostały lub nie zostaną zrealizowane przez Mediterraneum Sp. z o.o.

Jak odzyskać pieniądze w razie bankructwa biura podróży?

KUPON RABATOWY

Z informacji przekazanych przez Signal Iduna wynika, że wśród uprawnionych do składania roszczeń są: poszkodowani podróżni oraz agenci posiadający pełnomocnictwo podróżnego. Swoje roszczenie może złożyć osoba bądź firma, która zawarła umowę w imieniu swoim i/lub pozostałych osób z umowy. Może tego dokonać także każdy podróżny występujący w umowie we własnym imieniu.
W takim wypadku należy dostarczyć do ubezpieczyciela kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopie dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych – napisano na stronie Signal Iduna.
Ważny będzie także dowód wpłaty należności za imprezę lub usługę turystyczną na rzecz organizatora
albo przedsiębiorcy, który ułatwiał nabywanie wspomnianych usług.
 

Mediterraneum – co to za firma?

Mediterraneum Tour Operator powstał w 1991 roku w Poznaniu. Rok później spółka przystąpiła do Wielkopolskiej Izby Turystycznej. Posiada Koncesję Organizatora Turystyki nr 1/99 wydaną przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
Firma organizowała wyjazdy do wszystkich krajów europejskich. Jak czytamy na jej stronie internetowej, specjalizowała się w wycieczkach do Włoch. Oprócz tego sprzedawała wyjazdy m.in. do Francji, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, krajów Półwyspu Bałkańskiego, Wielkiej Brytanii, krajów bałtyckich, Czech, Austrii, Niemiec, Szwajcarii, Turcji i Ukrainy. W ofercie nie brakowało również pielgrzymek do takich ośrodków jak Rzym, Medjugorie, Fatima, Santiago de Compostella, Lourdes, La Salette oraz Ziemi Świętej wraz z Jordanią i Egiptem. W ofercie poznańskiej spółki znajdowały się również imprezy dla firm, m.in. konferencje, wyjazdy szkoleniowe oraz integracyjne.
 
Spółka organizowała także wycieczki dla dzieci i młodzieży, kolonie, obozy oraz zimowiska zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.

 

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: reklamacje

UWAGA KONKURS

Konkurs - Kampania Bezpieczne zakupy w internecie
REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze