Gwarancja - sprawdzanie zabezpieczeń

Oprócz samej gwarancji, ważne jest, by sprzedawca sprawdził zabezpieczenia gwarancyjne, znajdujące się na towarze.

Konsumenci w sklepie

Art.  577 kodeksu cywilnego

Sprzedawca wydaje kupującemu wraz z rzeczą sprzedaną dokument gwarancyjny oraz sprawdza zgodność znajdujących się na rzeczy oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na rzeczy zabezpieczeń.

 

Udzielenie gwarancji odbywa się przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego. Oświadczenie to występuje w dokumencie gwarancyjnym. Więcej na temat dokumentu gwarancyjnego dowiesz się tutaj.

Przedsiębiorca wydając towar, oprócz dołączenia dokumentu gwarancyjnego, zobowiązany jest sprawdzić istnienie zabezpieczeń gwarancyjnych na towarze (np. plomb).

Jest to bardzo ważna czynność, bo istnienie lub stan zabezpieczeń, o których mowa w dokumencie gwarancyjnym, może istotnie wpływać na możliwość dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji.

Ponadto prawidłowy stan zabezpieczeń wskazuje na fakt wydania rzeczy w stanie zgodnym z umową.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: reklamacje
REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze