Problemy z połączeniem internetowym – jak zareklamować usługę?

Zakupy, opłacanie rachunków, dostęp do informacji, komunikacja z innymi – globalna sieć wypełnia kolejne obszary naszego życia. Nic więc dziwnego, że problemy z internetowym połączeniem mogą frustrować. Jak zareklamować usługę i jak zabezpieczyć się przed problemami?

Problemy z połączeniem internetowym – jak zareklamować usługę?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 22 lipca 2019

Problem z połączeniem internetowym – co robić?

Każdemu użytkownikowi internetu, niezależnie czy mówimy o usłudze stacjonarnej czy mobilnej, zdarzył się problem z połączeniem z globalną siecią. Czasem awaria mijała szybko, innym razem zadawała się przedłużać w nieskończoność. Kiedy problemy leżą po stronie operatora zazwyczaj musimy cierpliwie czekać na usunięcie usterki. Nie oznacza to jednak, że nie możemy zareklamować usługi i domagać się np. obniżonego abonamentu! Należy jednak upewnić się, że problem nie wynika z awarii naszego sprzętu.

O tym, co możemy zrobić w takiej sytuacji, możemy dowiedzieć się z naszej umowy z dostawcą usług. Jak informuje w swoim poradniku UOKiK, zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym na dostawcy usług spoczywa obowiązek określenia w umowie z klientem zakresu odpowiedzialności w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, wysokości odszkodowania a także terminów i zasad jego wypłacenia.

Sprawdź także:

Zużywamy tyle internetu mobilnego, że pojemność łączy skończy się za 2-3 lata

System SOS "wkopał" pijanego kierowcę BMW

Czy operator może zwolnić nas z zapłaty abonamentu?

Prawo nie określa w tym względzie jasnych wytycznych i każdy operator na swój sposób może ustalić, jakie roszczenia przysługują abonentowi. Warto więc poświęcić chwilę podczas zawierania umowy i wczytać się w regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych. Pewnym ograniczeniem po stronie klienta są sytuacje, kiedy odcięcie od internetu spowodowane jest siłą wyższą, czyli na przykład wichurą, gwałtowną burzą czy powodzią.

Mam popsuty modem – czy muszę płacić abonament w pełnej kwocie?

KUPON RABATOWY

Takie pytania, wbrew pozorom nie należą do rzadkości. Aby na nie w pełni odpowiedzieć należy określić, od kogo kupiliśmy urządzenie zapewniające łączność naszego domu ze światową siecią. Jeżeli został on kupiony np. w elektromarkecie czy w innym punkcie sprzedaży niepowiązanym z dostawcą usługi, to nasze roszczenia z tytułu rękojmi bądź gwarancji powinniśmy zgłosić do sprzedawcy lub producenta urządzenia (koniecznie sprawdźmy to w karcie gwarancyjnej). Trudno wyobrazić sobie, by za taką awarię odpowiadał dostawca usługi połączenia z internetem. W przypadku awarii modemu warto zapytać dostawcę usługi, czy nie może nam wypożyczyć lub sprzedać sprawnego sprzętu. Tak czy inaczej, abonament musimy opłacić!

Sprawdź także: 

Dlaczego klienci tak bardzo lubią łączyć się z bankiem przez smartfona?

Czy aplikacja FaceAPP jest faktycznie niebezpieczna?

Inna rzecz, jeśli urządzenie zostało dostarczone przez dostawcę internetu. Wtedy, po zgłoszeniu do niego awarii, może nam on pomóc poprzez wypożyczenie urządzenia zastępczego na czas procedury gwarancyjnej lub naprawy. Jak pokazuje doświadczenie, taka procedura jest bardzo często stosowana przez lokalnych dostawców internetu.

Słaby zasięg telefonii komórkowej – co robić?

Wielu polskich konsumentów, szczególnie na obszarach, gdzie brakuje przewodowych sieci telekomunikacyjnych decyduje się na zakup usługi internetu mobilnego. Jeżeli po jej zakupie okaże się, że zasięg jest zbyt słaby, możemy mieć problem. To na kliencie spoczywa obowiązek sprawdzenia dostępności usług na terenie na którym chce z nich korzystać. Pewnym polem do reklamacji jest sytuacja, w której konsument dopełnił staranności sprawdzenia parametrów sieci na mapie zasięgu dostępnej w punkcie sprzedaży lub w internecie, a rzeczywistość pokazuje zupełnie co innego. W takim przypadku możemy mówić o wprowadzeniu w błąd przez operatora co do dostępności usługi

Jeżeli sprawa zakończy się w sądzie, to na konsumencie będzie spoczywała konieczność udowodnienia, że został wprowadzony w błąd. Kopia mapy zasięgu (lub printscreen ze strony internetowej) może mieć w takiej sytuacji istotne znaczenie.

Pamiętajmy, że usługodawca daje często czas na odstąpienie od umowy (np. zakupując usługę przez internet) i warto z tej możliwości skorzystać, gdy nie ma szans na korzystanie z niej w interesującej nas lokalizacji.

Dużo trudniejsza sytuacja jest wówczas, gdy w trakcie trwania umowy przeprowadzamy się w inne miejsce lub wyjeżdżamy na wczasy w obszar poza zasięgiem sieci. Wtedy nie mamy zbyt wielu możliwości reklamacji usługi. Żaden operator telefonii komórkowej nie gwarantuje stuprocentowego pokrycia powierzchni kraju sygnałem o optymalnej jakości.

Czy używanie kamery samochodowej jest legalne?Czy używanie kamery samochodowej jest legalne? Dorota Kraskowska

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: reklamacje

UWAGA KONKURS

Konkurs - Kampania Bezpieczne zakupy w internecie
REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze