Polska sieć już o krok od Biedronki. Ile na klientach zarabia Dino?

Polska sieć Dino bije kolejne rekordy. W II kwartale tego roku o ponad 16 proc. zwiększyła sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.

Polska sieć już o krok od Biedronki. Ile na klientach zarabia Dino?
  • Michał Górecki
  • /
  • 20 sierpnia 2019

Klienci Dino mogą być z siebie dumni. Dzięki ich zakupom, polska sieć zwiększyła przychody o 16,6 proc w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Co ciekawe jest to wynik prawie dwa razy lepszy od tego osiągniętego przez Biedronkę.

Zdaniem ekspertów na tak dobre wyniki wpłynęły późne Święta Wielkanocne. Mało tego. Choć handel boryka się z zakazem handlu w niedzielę, to sprzedaż w sklepach Dino i tak znacząco wzrosła.

Gdy spojrzymy na dane Biedronki to widzimy, że portugalska sieć sklepów zwiększyła sprzedaż o ponad 8 proc. Co jednak znamienne, Biedronka działa w całej Polsce, a Dino na razie ma swoje sklepy w 11 województwach. Biedronka ma też znacznie więcej sklepów – prawie 3 tys. punktów, a Dino niewiele ponad 1000. Do końca 2020 polska sieć chce mieć ich 1200.

Mobilne Biedronki. Sprawdzamy, jak działają?Mobilne Biedronki. Sprawdzamy, jak działają? Anna Malinowska

Ile sklep zarabia na swoich klientach?

Ile Dino zarabia na swoich klientach? Tylko w drugim kwartale przychody sieci wyniosły 1,94 mld. To o prawie 40 proc. więcej niż rok wcześniej. Razem z przychodami rosną też zyski. W kasie spółki zostaje prawie co dziesiąta złotówka zostawiona w kasie przez klientów. Łączny zysk wyniósł bowiem 181,2 mln złotych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!