Play idzie śladem Orange i podnosi ceny. Zobacz, za co zapłacisz więcej

Już nie tylko żywność, paliwo i energia są droższe. O około 5 zł więcej miesięcznie trzeba będzie też zapłacić za usługi komórkowe. Na razie przynajmniej w Play i Orange.

Play idzie śladem Orange i podnosi ceny. Zobacz, za co zapłacisz więcej
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 06 czerwiec 2019

Telekomy, które przez lata konkurowały ze sobą obniżając ceny, chcą od klientów brać coraz więcej. W poniedziałek ceny podniósł Orange, niedługo potem nową ofertę pokazał Play.

Podwyżki w Play

Najniższy abonament dla osoby nie korzystającej z oferty rodzinnej to 35 zł (wcześniej 30 zł), natomiast za brak limitów trzeba będzie zapłacić 55 zł (wcześniej 50 zł). Play obiecuje jednak nowe pakiety. Będzie można skorzystać z Play Homebox w cenie 75 zł miesięcznie. Klient otrzyma dwie karty SIM z internetem 35 i 150 GB, a także nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMSy.

Sprawdź co wiesz o zwrotach towarów - rozwiąż quiz

Podwyżki w Orange

Co daje Orange? W nowym planie mobilnym „pomarańczowego” telekomu zapłacimy kilka złotych więcej niż poprzednio.

Podwyżki skłonią pewnie pozostałych konkurentów również do zmiany cen. Oczywiście na wyższe.

Wszystko dlatego, że w porównaniu do innych krajów, jesteśmy najtańszym rynkiem telekomunikacyjnych pod względem przychodów telekomów przypadających na jednego użytkownika. Za usługi telekomunikacyjne płacimy prawie o połowę mniej niż nasi sąsiedzi z Europy. A warto przypomnieć, że jednocześnie wyjątkowo szybko rośnie nasza siła nabywcza.

Sprawdź co wiesz o reklamacjach - rozwiąż quiz

Firmy telekomunikacyjne postanowiły wreszcie zarabiać na nas pieniądze. Kończy się walka cenowa. Zaczyna walka o zyski. Będzie ona trudniejsza o tyle, że telekomy muszą cały czas inwestować w coraz droższą infrastrukturę. Obecnie sporo pieniędzy przeznaczają na budowę sieci nowej generacji – 5G i światłowodów.

Czy klienci zaakceptują te podwyżki? Zobaczymy po kilku miesiącach gdy prześledzimy raporty migracji klientów pomiędzy firmami.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze