Obowiązek nr. 6 - gwarancja i usługi posprzedażne

Naprawa laptopów

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta

Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:

...

6) treści usług posprzedażnych i gwarancji;...

W wypadku gdy w ramach zakupu danego towaru, konsumentowi przysługują jeszcze dodatkowe świadczenia, powinien być o ich treści dokładnie poinformowany. Usługi posprzedażne to np. możliwość pobierania aktualizacji zakupionego programu komputerowego, serwisowanie lub konserwacja sprzedanego urządzenia. W takim wypadku powinna być nie tylko wskazana możliwość pobierania takich aktualizacji, ale także podany tryb w jakim to następuje.

Jeśli chodzi o gwarancję, zapis powyższy nakazuje poinformować konsumenta o przysługujących mu uprawnieniach gwarancyjnych w stosunku do gwaranta (niezależnych od uprawnień reklamacyjnych wobec sprzedawcy), a więc na przykład czasie trwania gwarancji, terytorium zasięgu ochrony gwarancyjnej, punktach wykonujących obowiązki gwaranta, możliwości reklamowania towaru u producenta.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!