Obowiązek nr. 1 - cechy świadczenia

Zakupy w salonie RTV

Art. 8 ustawy o prawach konsumenta

Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta, o ile informacje te nie wynikają już z okoliczności, w sposób jasny i zrozumiały o:

1) głównych cechach świadczenia, z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;

...

Na przedsiębiorcy ciąży obowiązek określenia świadczenia poprzez opisanie samego świadczenia oraz podanie jego głównych cech. Cechy świadczenia będą każdorazowo zależne od asortymentu sprzedawcy i rodzaju sprzedawanego przez niego towaru czy usługi. Jeśli sklep przykładowo sprzedaje telewizory, cechami świadczenia będzie podanie klientowi modelu towaru, rozmiaru ekranu, dostępnych funkcji, parametrów technicznych itp.

Podobnie przedsiębiorca musi podać informacje co do sposobu porozumiewania się z konsumentem, gdyby zachodziła taka konieczność — czy będzie to odbywało się w formie telefonicznej, listownej czy przez e-mail.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!