O kampanii edukacyjnej - Bezpieczne zakupy w internecie

Artykuł w ramach "Kampania Bezpieczne zakupy w internecie"

Partnerzy kampanii

“Bezpieczne zakupy w internecie” to projekt edukacyjny skierowany do konsumentów, zainicjowany przez nasz serwis informacyjny  dziennikprawny.pl, opracowany wspólnie z ekspertami działającymi w branży e-commerce. Partnerem tematycznym projektu jest Bitdefender. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Izba Gospodarki Elektronicznej.

“Bezpieczne zakupy w Internecie” to praktyczne kompendium wiedzy na temat zakupów on-line. Projekt skierowaliśmy zarówno do konsumentów zaawansowanych w internetowych zakupach, jak i tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w tym temacie i z dużą ostrożnością podchodzą do sieciowych transakcji. Czytelnik znajdzie tu materiały o charakterze poradnikowym dotyczące zakupów, zwrotów, reklamacji, rodzajów płatności, zakupów ratalnych, przesyłek oraz dostawy. Oprócz artykułów użytkownicy będą mieli również dostęp do podcastów zawierających praktyczne wskazówki odnoszące się do analizy konkretnych przykładów.

Najgorętszy czas zakupowy w roku — rozpoczynający się już na początku listopada i trwający do połowy stycznia — sprzyja oszustwom i wyłudzeniom na wielką skalę. Dlatego właśnie na ten okres zaplanowaliśmy kampanię informacyjną na temat bezpiecznych zakupów on-line. Nasz projekt to nie tylko edukacja, ale również zabawa. Zapraszamy wszystkich Czytelników do uczestnictwa w konkursie trwającym przez cały kampanijny okres, czyli od 15 listopada 2019 do 15 stycznia 2020. W tym czasie atrakcyjne nagrody — roczne licencje programów antywirusowych na smartfony i komputery — powędrują aż do 220 laureatów.

- Polska branża e-commerce z roku na rok rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Obecnie w sieci kupuje już ponad 62% internautów, a to oznacza, że osiągnęliśmy średnią europejską. I to jest dobra wiadomość. Niestety równolegle z dynamicznym wzrostem zakupów on-line idzie w parze większa liczba nadużyć, zarówno po stronie nieuczciwych sprzedawców, dostawców, jak i operatorów płatności. Widzimy ogromną potrzebę dostarczania konsumentom rzetelnej wiedzy w zakresie bezpiecznych zakupów, tym bardziej, że rynek i przepisy prawa podlegają nieustannym zmianom i dlatego informacje, wskazówki i porady przekazywane konsumentom należy cały czas aktualizować — mówi prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, Patrycja Sass-Staniszewska.

Odbiorca kampanii "Bezpieczne zakupy w Internecie"

Polacy pokochali zakupy w sieci, ale wciąż nieostrożnie podchodzą do tematu transakcji internetowych. Źródłem problemów przy transakcjach handlowych drogą elektroniczną bywa najczęściej nieuwaga konsumentów, robienie zakupów bez sprawdzania wiarygodności sprzedawcy, nieznajomość własnych praw, nieprzestrzeganie podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności.

- Z najnowszego raportu “E-commerce w Polsce 2019” przeprowadzonego przez Gemius wynika, że w sieci kupują nie tylko młodzi — seniorzy to już ¼ klientów sklepów on-line. I ta właśnie grupa jest szczególnie narażona na różnego rodzaju oszustwa internetowych naciągaczy. Analiza profilu odbiorcy naszego serwisu wskazuje, że znacząco rośnie grupa czytelników-seniorów aktywnie poszukujących porad konsumenckich. Do współtworzenia materiałów poradnikowych postanowiliśmy zaprosić takich ekspertów, których wiedza merytoryczna będzie istotnym wsparciem w edukacji konsumenckiej czytelników szukających różnych informacji, młodszych i starszych, dobrze poinformowanych i tych mniej doświadczonych — mówi redaktor naczelny serwisu  dziennikprawny.pl, Rafał Stępniewski.

Cel kampanii "Bezpieczne zakupy w Internecie"

Celem inicjatorów projektu “Bezpieczne zakupy w internecie” jest edukowanie czytelników w zakresie ich praw konsumenckich, bezpiecznych płatności i dostaw oraz bezpiecznego poruszania się w sieci. Świadomy, wyedukowany i znający swoje prawa konsument jest najlepszym motywatorem podnoszenia standardów branży zakupów internetowych.

- Ponad połowa polskich internautów robi zakupy w sieci, mimo to wielu z nich wciąż niefrasobliwie podchodzi do kwestii związanych z bezpieczeństwem zakupów: nie chroni swojej prywatności, stosuje zbyt słabe hasła, niewłaściwie zabezpiecza swój sprzęt, nierozważnie podchodzi do kwestii związanych z transakcjami płatniczymi w sieci. Zależy nam, aby kupujący w bezpieczny sposób korzystali z sieci i potrafili rozpoznać potencjalne zagrożenia. Odpowiedni antywirus i zdrowy rozsądek to udane i pozbawione ryzyka zakupy — dodaje przedstawiciel Bitdefendera w Polsce, Marek Markowski.

PARTNERZY KAMPANII

Patron merytoryczny

Izba Gospodarki Elektronicznej założona w 2013 roku, działa na rzecz rozwoju polskiej branży e-commerce poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Zajmuje się również wsparciem konsumentów w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych, poprzez organizację akcji edukacyjnych i kampanii informacyjnych.

Partner tematyczny

Bitdefender jest globalnym dostawcą oprogramowania antywirusowego zabezpieczającego komputery i urządzenia mobilne pracujące na systemach Android, MacOs, iOS, Windows. Narzędzia Bitdefendera chronią 500 mln klientów indywidualnych i biznesowych w 150 krajach. Antywirusy Bitdefendera wykrywają, analizują i podejmują odpowiednie działania w celu zneutralizowania najnowszych zagrożeń w dowolnym miejscu na świecie w zaledwie 3 sekundy. Oficjalnym przedstawicielem Bitdefendera w Polsce jest firma Marken Systemy Antywirusowe.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!