Wskaźnik Optymizmu Konsumentów 2018 - badania Ipsos
Badanie Wskaźnika Optymizmu Konsumentów przeprowadzone zostało w listopadzie 2018 roku przez Instytut Badawczy Ipsos. Polacy są spokojni o swoją przyszłość i są do niej optymistycznie nastawieni.
- Rafał Stępniewski
- /
- 4 grudnia 2018
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Jego wahania sygnalizują zmieniające się nastroje uwzględniające takie aspekty, jak ocena klimatu gospodarczego w kraju, oczekiwania wobec bezrobocia, czy stosunek do bieżących wydarzeń politycznych. Jak zanotowano w ostatnim listopadowym badaniu, Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 0,64 pkt do 107,63.
Jesień przyniosła utrwalenie dobrych nastrojów konsumenckich, przejawianych w poprzednich miesiącach. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów zanotował wzrosty:
- Wskaźnik skłonność do zakupów wzrósł o 0,21 pkt i wyniósł 108,92 pkt.
- Wskaźnik oczekiwań wzrósł o 2,46 pkt i wyniósł 110,09 pkt.
- Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 1,26 pkt i wyniósł 105,68 pkt.
- Wskaźnik bieżący wzrósł o 0,45 pkt i wyniósł 105,81 pkt.
Co to oznacza dla konsumentów?
Czują się bezpieczniejsi, biorąc pod uwagę perspektywy swojej sytuacji materialnej. Skłonni są do dokonywania zakupów i chętnie przeznaczają na nie pieniądze i to coraz wyższe kwoty.
Konsumenci mają bardziej optymistyczne nastawienie i są spokojniejsi o swoją przyszłość.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.