Sieć Play obciążona karą 10 tys. złotych za naruszenie prawa telekomunikacyjnego

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył karę w wysokości 10 tys. zł na operatora sieci Play – firmę P4 sp. z o. o. Zarzucono jej, iż nie zapisała zmian warunków umowy do ich późniejszego odtworzenia. Postępowanie zostało wszczęte na wniosek pojedynczego klienta.

Konsument ze smartfonem
  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 31 grudnia 2018

Oceniając działalność firmy, prezes UKE uwzględnił, że spółka P4 już wcześniej dopuściła się naruszenia przepisu Prawa telekomunikacyjnego - z zakresu ochrony abonentów i użytkowników końcowych w relacjach z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym.

Naruszenie to skutkowało brakiem możliwości udowodnienia przez abonenta treści jego oświadczenia o zmianie warunków umowy łączącej go z dostawcą usług. Tym samym abonent został pozbawiony możliwości faktycznego zabezpieczenia swoich interesów (przechowywanie oświadczenia abonenta ma przede wszystkim stanowić dowód dokonania przez niego zmian warunków umowy o określonej treści) – stwierdził UKE.

Przy ustalaniu wysokości kary, wzięto pod uwagę, iż „podmiot był już karany, w tym za naruszenia związane z zawieraniem i wykonywaniem umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych”. Stwierdzono jednocześnie, że „kara pieniężna - z uwagi na jednostkowy charakter - powinna być proporcjonalna do stwierdzonego naruszenia”, powinna jednak pełnić także „funkcję prewencyjną i nakłonić ukaranego do zapobieżenia powtórnemu naruszeniu obowiązków w przyszłości”.

Decyzja nie jest prawomocna, P4 sp. z o.o. może się jeszcze odwołać do sądu.

Sytuacja ta napawa nadzieją konsumentów. Każdy konsument może mieć pewność, iż w przypadku uzasadnionych nieprawidłowości będzie miał prawo zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej i jego zgłoszenie nie zostanie zignorowane - podkreślają eksperci.

Czytaj: Kara dla Orange za SMS-owy marketing bez zgody abonentów

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze