Koniec bezpłatnych dostaw w Zalando. Również w Polsce?

Klienci nadużywają darmowych dostaw i zwrotów. Zalando więc z nich rezygnuje.

Koniec bezpłatnych dostaw w Zalando. Również w Polsce?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 2 maja 2019

Marka, która budowała swoją pozycję na darmowych dostawach, powoli się z nich wycofuje. Zalando traci sporo na nadużyciach klientów.

Zalando od początku budowało swój wizerunek na bezpłatnych dostawach. Teraz ma się to zmienić. Po tym, jak sklep pod koniec 2018 roku wprowadził płatną dostawę we Włoszech, teraz podobną zmianę będzie realizować w innych krajach Unii Europejskiej. Za część zamówień już muszą płacić klienci w Hiszpanii, Irlandii, a także Wielkiej Brytanii.  W tym krajach ta opłata była wprowadzona bez zapowiedzi.

Sprawdź także:

Jak wybrać okulary przeciwsłoneczne? Poradnik

O jakich zamówieniach mowa? Chodzi o te, które opiewają na kwotę poniżej 25 euro. Wówczas za dostawę klienci muszą zapłacić od 2,9 do 3,5 euro. Brytyjczycy za dostawę zamówienia poniżej 20 funtów zapłacą 3 funty. Ograniczenie darmowych zwrotów wiąże się z wyłudzeniami.

Menedżerowie Zalando podkreślają, że wprowadzenie takiej opłaty bardzo szybko przyczyniło się do poprawy wyników finansowych firmy.

Płatne dostawy w Zalando w Polsce?

Zalando potwierdza informację o tym, że w Polsce konsumenci nadal nie będą musieli płacić za wysyłkę.

– W Polsce obecnie nie planujemy ograniczenia darmowych dostaw – czytamy w oświadczeniu firmy.

Sprawdź także:

Słodka zmiana w PLL LOT. Repolonizacja?

Reklamacja złego przelewu

– Naszym priorytetem jest spełnianie potrzeb klientów. Dlatego bezpłatna wysyłka i zwroty pozostają ważną częścią naszej oferty. Widzimy jednak, że sposób robienia zakupów przez konsumentów różni się. Dlatego jesteśmy przekonani, że w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego wszystkim naszym klientom musimy tworzyć rozwiązania dostosowane do różnych potrzeb, a tym samym ofertę dopasowaną do różnych przedziałów cenowych. Jedną z miar tego jest minimalna wartość zamówienia dla bezpłatnej dostawy – informuje Barbara Dębowska, rzeczniczka prasowa Zalando.

Wprowadzenie płatnych dostaw nie jest pierwszym krokiem, który trzeba było wprowadzić, aby zabezpieczyć interesy firmy. Wcześniejszym ruchem było wszywanie bardzo dużych metek w ubrania tak, aby nie mogły być jednorazowo wykorzystywane i odsyłane.

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: konsument
REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze