Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?

Grudzień i styczeń na rynku telekomunikacyjnym to czas świątecznych promocji i nowych ofert operatorów telekomunikacyjnych. Często jest to także moment, gdy decydujemy się przenieść numer telefoniczny do innej sieci.

Telefon komórkowy
  • Tomasz Wolf
  • /
  • 24 grudzień 2018

Z roku na rok z możliwości takiej korzysta coraz więcej osób. Prawo telekomunikacyjne umożliwia abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej, z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu.

Oto rady Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jak - krok po kroku – przejść do nowej sieci, pozostając przy swoim numerze telefonicznym:

1. Złożenie wniosku

Abonent może złożyć wniosek, korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator pomaga abonentowi w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.

2. Rozpatrzenie wniosku

Nowy operator rozpatruje wniosek abonenta o przeniesienie numeru. Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjnie terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:

  • w przypadku telefonów komórkowych:
    • 6 godzin roboczych, jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsługi klienta;
    • 3 dni robocze, jeśli wniosek przesyłamy np. pocztą;
  • w przypadku telefonów stacjonarnych:
    • 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
    • 14 dni roboczych, jeśli wniosek wysyłamy np. drogą pocztową.

3. Przeniesienie numeru

W sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.

Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru – jest to dzień rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę.

Ważne!

  • Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi klienta. Pamiętajmy jednak, aby przed podjęciem decyzji sprawdzić, jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ona ze sobą, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od umowy przed terminem, na który została ona zawarta, wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej.
  • Przed podjęciem decyzji warto również porównać oferty dostępne na rynku i wybrać najlepiej dopasowaną do potrzeb i możliwości finansowych.

Komentarze