Co zrobić, gdy bankomat nie wypłaci pieniędzy

Wypłacasz pieniądze z bankomatu, a ten nie wydaje banknotów? Zobacz, co zrobić w takiej sytuacji.

Co zrobić, gdy bankomat nie wypłaci pieniędzy
  • Natalia Ryńska
  • /
  • 12 marzec 2019

Co zrobić, gdy bankomat nie wypłaci pieniędzy

Zdarzają się sytuacje, kiedy potrzebna jest tradycyjna, staroświecka gotówka. Na targu czy w osiedlowej piekarni nie zawsze można zapłacić kartą. Terminale płatnicze czasami odmawiają posłuszeństwa. Przyzwyczajeni jesteśmy do wygodnego płacenia "plastikiem", ale posiadanie w portfelu paru banknotów na czarną godzinę czasami ratuje nas z opresji.

Najlepszym wyjściem jest oczywiście w razie konieczności wypłacanie pieniędzy w bankomatach należących do banku, w którym mamy konto. I to takich, które znajdują się w placówce. Najbezpieczniej dokonywać wypłat w czasie pracy oddziału. Wszelkie problemy można wtedy od razu wyjaśnić z pracownikiem, zweryfikować stan konta oraz poprosić o udostępnienie nagrania z monitoringu, które wyjaśni wszelkie kwestie sporne. Niestety, nie zawsze tego typu maszyna jest w pobliżu i zdarza się, że pieniądze są potrzebne o innej porze niż w dzień pracujący między godz. 9 a 17. Korzystając z innych bankomatów, musisz liczyć się z ewentualnymi niedogodnościami w wyjaśnianiu kwestii spornych, no i oczywiście z możliwością naliczenia prowizji za wypłatę pieniędzy.

Czytaj też:

Czy sklep internetowy to dobry sposób na biznes?

Czy można legalnie produkować własny prąd?

Jeżeli okaże się, że po wpisaniu PIN-u i zatwierdzeniu transakcji otrzymałeś potwierdzenie, ale bez wydania pieniędzy, musisz pozbierać wszystkie dowody potwierdzające twoją obecność w miejscu wypłaty i nieudaną próbę pobrania gotówki. Zachowaj potwierdzenie, spisz dane znajdujące się na maszynie i od razu skontaktuj się z właścicielem (jego dane i numer kontaktowy także powinny być w widocznym miejscu). Opisz przebieg zdarzenia, ze wszystkimi szczegółami. Koniecznie wspomnij o wszystkich sygnałach, które wzbudziły twoje wątpliwości.

Zabezpieczenie PIN

Następnie sprawdź stan konta, upewnij się, czy pobrano kwotę, którą chciałeś wypłacić. Jeśli tak, jak najszybciej napisz reklamację do banku. Pismo powinno zawierać wszystkie informacje, datę i przebieg zdarzenia, możesz załączyć też inne dokumenty potwierdzające zajście. Bank ma 60 dni na ustosunkowanie się do reklamacji i udzielenie pisemnej odpowiedzi. Gdyby decyzja instytucji była negatywna, można składać odwołanie.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze