Biznes, konsumenci i administracja publiczna w sieci. Tak Polacy korzystają z internetu

Ponad 16 proc. Polaków wciąż nie ma dostępu do internetu. Czy ta sytuacja szybko się zmieni?

Biznes, konsumenci i administracja publiczna w sieci. Tak Polacy korzystają z internetu
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 20 marzec 2019

Internet stał się chlebem powszednim nie tylko polskiego przedsiębiorcy, ale także konsumentów, którzy coraz częściej kupują w sieci. Choć internet na dobre zagościł w gospodarstwach domowych, pod względem wykorzystania dobrodziejstw wirtualnej rzeczywistości wciąż daleko nam do europejskiej czołówki.

Czytaj też:

Kiedy nie możesz odstąpić od umowy?

Czy gwarancja musi być wydana zawsze na piśmie?

Ilu Polaków kupuje w sieci?

Konsumentów szukających towarów i usług w sieci przybywa – wynika z badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny. Liczba zamawiających w internecie wzrosła z poziomu 33 proc. w 2017 roku, do 37 proc. w 2018 roku. Przeciętny konsument w sieci ma nie więcej niż 34 lata i mieszka w województwie mazowieckim. W tym regionie, jak wynika z badania, także najczęściej korzystano z usług e-administracji.

Korzystanie z internetu deklaruje już 96 proc. firm i 84 proc. gospodarstw domowych. Podstawowym celem korzystania z internetu dla 64 proc. użytkowników jest znalezienie informacji o towarach i usługach. Internauci przyznali, że chętnie korzystają z poczty elektronicznej. Media społecznościowe i bankowość elektroniczna zeszły na dalszy plan.
Dlaczego 16 proc. gospodarstw domowych nadal jest odłączona od internetu? Brak potrzeby korzystania z internetu był głównym powodem braku dostępu do sieci dla 69 proc. z nich. Do innych powodów badani zaliczyli: brak umiejętności, zbyt wysokie koszty sprzętu i dostępu do sieci, a także „niechęć do internetu”.

Mimo coraz szerszego dostępu do sieci, w porównaniu z resztą Europy pozostajemy w tyle.

internet_raport.png

Źródło raport GUS Jak korzystamy z Internetu? 2018 z dnia 8 marca 2019

Bezpieczne użytkowanie poczty elektronicznej – podstawowe zasady

Dzisiaj bez poczty elektronicznej trudno sobie wyobrazić codzienne funkcjonowanie. Ze względu na to, że często znajdują się w niej bardzo ważne dane, trzeba ją odpowiednio chronić. Jakie są podstawowe zasady bezpiecznego użytkowania poczty elektronicznej?

Otrzymana korespondencja, zwłaszcza oficjalna, powinna mieć odpowiadającą sobie treść. Jeżeli są w niej liczne błędy gramatyczne i ortograficzne, powinna zaświecić Ci się czerwona lampka. Czasami tego rodzaju wiadomości są tłumaczone przy użyciu translatora i jest to bardzo niepokojące.

Szczegółowe informacje znajdziesz w materiale o tym jak bezpiecznie korzystać z internetu

Czytaj też:

10 sposobów na zabezpieczenie swoich danych osobowych

Kserowanie dowodu osobistego przez operatora a ochrona danych osobowych

Czy własny sklep internetowy to dobry sposób na biznes?

 

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze