Biedronka rozda 35 tys. bonów. To efekt kary UOKIK

Biedronka rozda 35 tys. bonów. To efekt kary UOKIK
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 29 marca 2019

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał właściciela sieci handlowej Biedronka, koncern Jeronimo Martins. Za co? Zdaniem urzędników dyskont naruszył interesy konsumentów, ponieważ niewystarczająco dokładnie informował ich o możliwości zwrotu towarów.

Czytaj też:Biorą się za Lidla, Biedronkę i Rossmanna. To już koniec marek własnych?

W przypadku wadliwego produktu pracownicy informowali bowiem klientów, że można towar naprawić, wymienić lub oddać za niego pieniądze. Mniej uwagi zwracano na możliwość skorzystania z rękojmi. A ta jak wiadomo daje znacznie więcej uprawnień klientom. Chodzi przede wszystkim o to, że zwrot towaru realizowany jest najczęściej w ramach gwarancji i odpowiada za to producent. W przypadku rękojmi odpowiedzialność spada na sprzedawcę danego towaru.

Co to jest rękojmia?

Rękojmia a gwarancja

O różnicach między rękojmią a gwarancją piszemy często w serwisie dziennikprawny.pl. Jeśli interesują Cię te kwestie zaglądaj regularnie do naszego serwisu.

Wśród zarzutów pojawił się też ten, że klienci nie mogli zgłosić wady produktu nieżywnościowego, który nie był w stałej ofercie sieci na piśmie. Żeby to zrobić pracownik musiał stworzyć protokół reklamacyjny w formie elektronicznej, co skutecznie utrudniało proces dochodzenia roszczenia. Według UOKiK może to być nieuczciwą praktyką rynkową. 

Bony do Biedronki

W efekcie sieć Biedronka przeprowadzi szkolenia dla klientów z tego zakresu. Rozda też 35 tys. bonów na zakupy.

Szkolenie dla klientów odbędzie się on-line, poprzez stronę internetową. Będzie to prezentacja materiałów dotyczących tego, jak można rozwiązywać spory konsumenckie. Klienci będą też mogli rozwiązać interaktywny quiz na temat praw konsumenckich.

Zanim szkolenie będzie dostępne, urząd otrzyma do akceptacji materiały, które będą przedstawione klientom. Żeby zachęcić kupujących do zajrzenia do quizu, Biedronka zaoferuje bony na zakupy. Pierwsze 35 tys. osób, które ukończą quiz i to niezależnie z jakim wynikiem, dostaną od właściciela sieci bony rabatowe. Każdy będzie miał wartość 10 zł.

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!