Utrwalone informacje

W tym miejscu dowiesz się, w jaki sposób trzeba przekazać informacje konsumentowi w umowach zawieranych poza lokalem oraz jakie mają to być informacje.

Rozmowa z kontrahentem

Art. 14.

1. W przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek udzielić konsumentowi informacji, o których mowa w art. 12, utrwalonych na papierze lub, jeżeli konsument wyrazi na to zgodę, na innym trwałym nośniku, w sposób czytelny i wyrażonych prostym językiem....

Ustawodawca wprowadza obowiązek by informacje wymienione w art. 12 ustawy o prawach konsumenta, jakie przedsiębiorca ma obowiązek przekazać konsumentowi były utrwalone na piśmie, jeśli umowa była zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa (tj. na przykład gdy umowa została zawarta z przedstawicielem przedsiębiorcy w mieszkaniu konsumenta).

Wyjątkiem od wskazanej zasady jest sytuacja gdy konsument wyrazi zgodę by przedsiębiorca wszystkie wskazane w art. 12 informacje potwierdził na innym nośniku np. przy pomocy e-maila, w sposób czytelny tzn. nie pozostawiający wątpliwości interpretacyjnych oraz prostym językiem. Prostota języka jest istotna i ma na celu ochronę konsumenta przed nieczytelnymi umowami, które w swojej strukturze są trudne do zrozumienia i czytania.

Obowiązek ten przedsiębiorca musi wykonać sam, tzn. z własnej inicjatywy. Nie będzoie on zatem spełniony,  jeśli przekazanie takich informacji nastąpi na prośbę, życzenie lub wniosek klienta.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!