10 rzeczy, które musisz wiedzieć kupując ubrania w internecie

Kupowanie ubrań przez internet cieszy się coraz większą popularnością. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu w takich sklepach wybór jest o wiele większy, a ceny, nierzadko, przystępniejsze.

10 rzeczy, które musisz wiedzieć kupując ubrania w internecie
  • Iga Gradzka
  • /
  • 29 kwietnia 2019
  1. Sprawdź dany sklep

Przed podjęciem decyzji na temat zakupów w danym sklepie, sprawdź jego dane. Na stronie internetowej, w widocznym miejscu, powinny znaleźć się informacje takie jak: imię i nazwisko właściciela, adres, numer NIP i ewentualnie numer KRS. Częściowe ukrycie danych to podejrzana praktyka, która raczej nie świadczy dobrze o zamiarach właściciela sklepu.

Większe niebezpieczeństwo stoi za robieniem zakupów w sklepie, który ma siedzibę poza terenem Polski. Oczywiście nie oznacza to od razu kłopotów, ale w takich sytuacjach należy zachować wzmożoną czujność.

  1. Opinie w internecie

Podstawą jest również sprawdzenie w internecie opinii o sklepie. Jeżeli nie ma ich w ogóle albo są w dużej mierze negatywne, lepiej nie decydować się na zakupy w takim sklepie, albo wybrać opcję wysyłki za pobraniem. Internet jest również skarbnicą wiedzy na temat jakości ubrań. Jeżeli zależy ci na konkretnym typie ubrania, a opinie wcześniejszych kupujących na temat jego jakości są raczej niekorzystne, powinna zapalić ci się czerwona lampka.

  1. Ochrona danych osobowych

Bardzo istotną kwestią jest to, w jaki sposób dany sklep internetowy podchodzi do zagadnienia ochrony danych osobowych. Zapoznaj się, chociaż pobieżnie z przepisami RODO, które znajdują się na stronie sklepu. Dodatkowo zawsze sprawdzaj, pod czym klikasz „akceptuj”. Później może się okazać, że padniesz ofiarą agresywnego marketingu.

  1. Nie zawsze opis mówi wszystko o ubraniu

Poza opisem, warto dokładnie przeanalizować zdjęcie i wszystkie informacje umieszczone w jego pobliżu. Nie dla każdego długość "do kolan" będzie znaczyła to samo. Wiele sklepów umieszcza na przykład informację na temat wzrostu modelki i to właśnie w oparciu między innymi o to dokonuj wyboru.

  1. Sprawdzaj materiał

Na zdjęciu sukienka wyglądać może jak wykonana z pięknego jedwabiu i niemal tyle kosztować. Dlatego czytaj jej skład, żeby nie okazało się, że płacisz krocie za poliester.

  1. Masz prawo do wymiany i zwrotu

Pamiętaj, że jako konsumentowi przysługuje ci prawo do wymiany i zwrotu towaru kupionego przez internet -  w ciągu 14 dni od chwili otrzymania przesyłki. Niektóre sklepy nawet wydłużają ten termin. Dlatego robiąc tego typu zakupy, tak naprawdę ryzykujesz jedynie ewentualnymi kosztami przesyłki. Najczęściej należy o tym poinformować sprzedawcę, na przykład w wiadomości e-mail lub poprzez specjalny formularz.

  1. Sprawdź koszty przesyłki

Czasami jakieś ubranie wydawać się może bardzo niedrogie, natomiast koszt wysyłki może zdecydowanie zmniejszyć jego atrakcyjność. Dlatego przed kliknięciem „kupuję” sprawdź wszelkie opcje i koszty dostawy. Wybieraj taką formę dostawy towaru, która jest dla ciebie najbardziej wygodna.

  1. Przysługuje ci prawo do reklamacji

Podczas kupowania towaru przez internet masz dokładnie takie samo prawo do reklamacji z tytułu gwarancji lub rękojmi, co podczas zakupów stacjonarnych. Masz dwa lata na złożenie pisemnej reklamacji, jeżeli towar nie spełnia twoich oczekiwań, na przykład, jeżeli w trakcie odpowiedniego prania zalecanego przez producenta, napis z koszulki się spierze lub jeżeli okaże się, że w nowych spodniach bardzo szybko zrobiły się dziury.

  1. Zaginiona przesyłka

Pamiętaj, że jeżeli dojdzie do zaginięcia lub uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu, przewoźnik odpowiada za to bezpośrednio przed sklepem. Oznacza to, że ty jako klient powinieneś otrzymać zwrot pieniędzy lub nowy towar, a sklep we własnym zakresie rozwiązuje daną sytuację z dostawcą. Twoim jedynym obowiązkiem może być na przykład sporządzenie wspólnie z kurierem protokołu szkody.

  1. Forma płatności

Kupując produkty przez internet, nie tylko ubrania, sprawdź także możliwe formy płatności. Na przykład w przypadku płatności kartą płatniczą, masz możliwość dokonania chargebacku, co jest korzystne przy padnięciu ofiarą nieuczciwego sprzedawcy.

Czytaj też:

Co to jest chargeback?

8 zasad bezpiecznych zakupów przez internet

POBIERZ formularz zwrotu - odstąpienia od umowy

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami konsumenckimi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!

Czy ten artykuł był przydatny?

REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter dla konsumenta

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach konsumenckich. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze