Zwrot przesyłki uszkodzonej w wyniku transportu

Odebrałam przesyłkę od kuriera. Podpisałam pokwitowanie, że otrzymałam towar bez wad. Po otwarciu paczki okazało się, że towar podczas transportu uległ uszkodzeniu. Nie spisałam protokołu szkody, bo nie otwierałam paczki przy kurierze. Chcę zwrócić towar korzystając z 14-dniowego prawa zwrotu. Proszę o informacje, czy mam prawo to zrobić?

Zwrot przesyłki uszkodzonej w wyniku transportu
  • Anna Stępniewska
  • /
  • 12 lutego 2019

 

Tak, ma Pani możliwość zwrotu towaru. Klient może, ale nie ma takiego obowiązku, aby zażądać od dostawcy spisania protokołu szkody dotyczącego uszkodzeń niedających się zauważyć przy odbiorze.

Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy prawo przewozowe:

Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.

Sprzedawca na podstawie takiego protokołu może dochodzić roszczeń u dostawcy, po odesłaniu towaru przez Panią. Ciężar dowodu spoczywa w takiej sytuacji na sprzedawcy, ponieważ dostawca działa jako jego podwykonawca.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: porady

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!