Na czym polega gwarancja door-to-door?

Gwarancja door-to-door to szczególny rodzaj gwarancji, którą producent może zaproponować swojemu klientowi. Jest ona przyznawana dobrowolnie przez producenta danego sprzętu.

Na czym polega gwarancja door-to-door?
  • Iga Gradzka
  • /
  • 24 marca 2019

Gwarancja door-to-door

Przy tego rodzaju gwarancji to producent zobowiązuje się do naprawienia zepsutego sprzętu albo wydania nowego towaru, jeżeli ten okazał się wadliwy. Co bardzo wygodne, to producent ponosi wszelkie koszty związane z transportem. Kupujący jest zobowiązany wyłącznie do odpowiedniego zapakowania danego produktu i dołączenie do niego dowodu zakupu. Jest to jeden z rodzajów gwarancji, a więc konieczne będzie posłużenie się paragonem lub fakturą.

Sprawdź także:

Niedziele handlowe 2019. Zobaczy, kiedy zrobisz zakupy

Kredyt hipoteczny. Musisz to wiedzieć

Rękojmia, a gwarancja. Różnice

Najczęściej informacja na temat tego, czy dany produkt jest objęty gwarancją door-to-door, zawarta jest na jego opakowaniu. Taka informacja powinna być również zawsze zapisana w gwarancji produktu. W praktyce, z tego rodzaju gwarancją najczęściej spotyka się w kontekście sprzętu AGD i RTV znanych producentów.

Procedura realizacji gwarancji

Jeżeli zauważysz, że Twój zakupiony produkt nie działa prawidłowo i ma jakieś oznaki awarii, zacznij od zgłoszenia tego faktu w serwisie producenta. Zazwyczaj można to zrobić telefonicznie lub przez specjalny formularz czy wiadomość e-mail. W tym przypadku ta droga zależna jest od ustaleń producenta. Jeżeli serwis potwierdzi, że gwarancja door-to-door jest w tym przypadku zasadna, można umówić się z kurierem na odbiór. Produkt musi zostać starannie zapakowany, aby w trakcie transportu nie doszło do pojawienia się jakichś zniszczeń. Najlepiej skorzystać z oryginalnego pudełka i dodatkowych, zabezpieczających styropianów. Nie zawsze wymagane jest dołączenie dowodu zakupu i karty gwarancyjnej, czasami wystarczy rejestracja na stronie internetowej. Kurier odbiera przesyłkę i jest ona przekazywana do podanego punktu serwisowego. Tam sprzęt poddawany jest naprawie lub wymianie. Czas realizacji tej gwarancji powinien zostać wyraźnie określony w karcie gwarancyjnej, ponieważ zależy od indywidualnych ustaleń producenta. Naprawiony sprzęt lub nowy towar są wysyłane do klienta.

Terminy przy gwarancji door-to-door

W przypadku gwarancji door-to-door to producent ustala terminy jej realizacji.

Istnieją jeszcze inne podobne rodzaje gwarancji, które zobowiązują producenta do naprawy. Wśród nich można wymienić na przykład gwarancję on-site, w ramach której producent jest zobowiązany do naprawy danego sprzętu na miejscu u klienta. Gwarancja door-to-ditrubutor polega na tym, że naprawa usterki odbywa się u producenta i to on również ponosi koszty przesyłki.

Reklamację niesprawnego towaru można złożyć na podstawie gwarancji producenta, gwarancji door-to-door oraz przepisów odpowiednich ustaw. To klient ma możliwość wyboru najwygodniejszej formy dla siebie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!