Jak sprzedawać przez internet?

Sprzedaż przez internet nie jest trudna. Wiele zależy od tego, czy biznes ma być głównym źródłem zarabiania, czy jest traktowany jako dorywczy, gdy chcesz jedynie sprzedać ubrania, których już nie nosisz lub rzeczy, których nie używasz. Przeczytaj nasz poradnik dla stawiających pierwsze kroki w tym temacie. Jak i gdzie sprzedawać w internecie?

Jak sprzedawać przez internet?
  • Katarzyna Grum
  • /
  • 6 lutego 2019

Dla kupujących wciąż znaczącym elementem jest cena produktu. Warto jednak się wyróżnić i zrobić wszystko by przekonać klienta, by kupił właśnie u ciebie, nawet jeśli sprzedajesz trochę drożej. Dlatego istotnym elementem jest obrazek, czyli zdjęcie, a dokładniej sposób w jaki przedstawiasz produkt. Przedmiot ułożony byle jak, brudny lub pomięty raczej nie znajdzie nabywcy. Sprzedawany przedmiot  przedstaw w jak najatrakcyjniejszy sposób.

Jak robić zdjęcia, aby sprzedawały w internecie?

Poznaj najważniejsze zasady wykonywania dobrych zdjęć reklamowych:

  • rób zdjęcia na jednolitym tle, aby zainteresowanie wzbudzał przedmiot sprzedaży, a nie otoczenie, mniej istotne jest co chcesz sprzedać – najważniejsza jest prezentacja przedmiotu na dobrym tle
  • zadbaj o odpowiednie oświetlenie miejsca. Pozwoli to wybić na pierwszy plan pożądane cechy przedmiotu w miarę możliwości rób zdjęcia w naturalnym, dziennym świetle
  • rób zbliżenia poszczególnych elementów przedmiotu sprzedaży, koniecznie będzie to w przypadku zdobień, które chcesz wyróżnić lub w przypadku uszkodzeń, które uczciwie chcesz pokazać
  • rób ostre zdjęcia – wystarczy do tego smartfon

Jak wystawić przedmiot na sprzedaż?

Żeby wystawić przedmiot na sprzedaż, skup się na odpowiednim opisie. Tutaj obowiązuje prosta zasada: im więcej, tym lepiej. Większym zainteresowaniem będzie cieszyć się kurtka z opisem kolorów, wymiarów, rodzaju materiału, z dokładnym określeniem przeznaczenia. Taki obszerny opis przedmiotu wraz z dobrym zdjęciem, a jeszcze lepiej z kilkoma zdjęciami – to zdecydowanie najlepszy sposób na zaciekawienie potencjalnego nabywcy. Lakoniczne opisy z niewyraźnym zdjęciem lub – co gorsza – bez zdjęcia nie będą budzić zainteresowania

Gdzie sprzedawać w internecie?

Facebook – Marketplace

Jeżeli jesteś początkującym sprzedawcą lub chcesz sprzedać jedynie kilka rzeczy okazjonalnie, wybierz Facebooka, który stworzył specjalną platformę sprzedażową tzw. Marketplace. Tam wystawisz swoje rzeczy do sprzedaży,  będziesz mógł dodać dokładny opis i wyraźnie oznaczyć cenę. Obsługa platformy jest prosta i intuicyjna, więc nawet początkujący sprzedawca nie będzie miał większego problemu z wystawieniem przedmiotu na sprzedaż. Marketplace różni się od innych serwisów sprzedażowych tym, że jest to tak naprawdę miejsce ogłoszeń, które nie prowadzi sprzedaży i dostaw zamówień. Marketplace jedynie umożliwia kontakt kupującego ze sprzedawcą. Innym rozwiązaniem jest sprzedaż swoich przedmiotów na facebookowych grupach. Jest to ciekawa opcja, bo możesz np. znaleźć grupę zrzeszającą mieszkańców Twojego miasta i jeżeli ktoś kupi Twój przedmiot, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że po prostu odbierze kupioną od ciebie rzecz osobiście, nawet w ciągu kilku godzin.

Grupy tematyczne w internecie

Jeżeli sprzedajesz przez internet przedmioty unikatowe, warto poszukać tematycznych grup, skupiających społeczność wokół np. komiksów, osobliwych ozdób, własnoręcznie wykonanych kosmetyków. Jeżeli nie orientujesz się w cenach takich rzeczy, dzięki grupie łatwo możesz porównać je z innymi wystawionymi przedmiotami i korzystnie wycenić swoje rzeczy.

Jak sprzedawać na OLX

Kolejną platformą sprzedaży przez internet jest znany i doceniany OLX. Ogłoszenia są darmowe (chyba że chcesz je wyróżnić), obsługa interfejsu jest łatwa i intuicyjna. Istnieje wiele opcji wyszukiwania, opisu, a nawet możesz wybrać sposób kontaktu.

Żeby skutecznie sprzedawać na OLX przygotuj przedmiot zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami. Dodatkowo jeżeli chcesz opublikować ogłoszenie zastanów się, kiedy użytkownicy najczęściej przeglądają ogłoszenia? Łatwo można się domyśleć, że będą to raczej godziny popołudniowe i wieczorne niż środek nocy lub wczesny poranek.

Jeżeli Twoje ogłoszenie nadal wisi – nie zrażaj się – odświeżaj swoją ofertę. Prędzej czy później znajdziesz nabywcę.

Sprawdź też:

Czy sprzedaż na Allegro się opłaca?

W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć Allegro! Jeszcze niedawno był to niekwestionowany lider wśród internetowych serwisów sprzedażowych. Allegro cechuje się wielością opcji, a dodatkowo użytkownicy mogą wystawiać swoje opinie na temat przedmiotu sprzedaży, jak i samego sprzedawcy.

Dlatego też warto wykorzystać tę opcję Allegro i  uzupełnić zakładkę „informacje od sprzedawcy”, tak by Twoje konto i aukcja były wiarygodne.

Przeanalizowano, w jakie dni tygodnia użytkownicy najchętniej dokonują zakupów na Allegro. Z analizy wynika, że poniedziałek jest najlepszym dniem i liczba odwiedzin spada z każdym dniem. Sprawdzono również godziny zakupów i co ciekawe, konsumenci chętnie kupują w godzinach 11.00 – 16.00, ale najlepsza sprzedaż jest w godzinach popołudniowych i wieczornych, jak łatwo wywnioskować – zakupy robione są po pracy.

Jeżeli wystawiasz na Allegro kilka sztuk np. ubrań, warto pomyśleć o gratisach lub zniżkach, przykładowo: w przypadku kupienia 3 rzeczy dorzucasz coś niewielkiego w gratisie. Już samo słowo gratis w tytule aukcji jest atrakcyjne dla użytkowników.

Sprzedaż przez Internet jest bardzo dobrym i łatwym sposobem na pozbycie się używanych rzeczy. Istnieje wiele darmowych narzędzi do sprzedaży internetowej. Na początku wybierz najprostsze narzędzia i eksperymentuj. Sprawdzaj, co działa, zapytaj znajomych o ich doświadczenia w temacie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!